سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ همزمان با سالروز ورود امام هشتم به خراسان رضوی؛

کاروان نمادين استقبال از امام رضا (ع) در شهر نيشابور به حرکت در مي‌آيد

معاون استاندار و فرماندار گفت: هم‌زمان با سالروز ورود امام هشتم(ع) به نيشابور، کاروان نمادين استقبال از ثامن الحجج(ع) در اين شهر به حرکت در مي‌آيد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری نیشابور، اسفندیار جلایری افزود: دهم تيرماه، سالروز ورود امام هشتم(ع) به نيشابور است و در طول زمان قطعا ورود امام رضا(ع) تأثير خود را بر مردم به‌خصوص اهل علم داشته است و الان هم مردم نيشابور، مردمي ولايت‌مدار هستند.

وی اظهار کرد: اين افتخار نياکان ماست که با کتابت حديث سلسله‌الذهب روايتگر نور بوده‌اند تا آيندگان بتوانند از اين واقعه تاريخي بهره‌مندي مناسب داشته باشند.

رئیس ستاد بزرگداشت سالروز ورود امام رضا(ع) به نیشابور بیان داشت: کاروان نمادين ورود امام هشتم(ع) به نيشابور با ويژه برنامه‌هایي شامل گلباران آرامگاه بانوان پسنده و بی‌بی شطیطه، قرائت قرآن مجيد و اجراي سرود جمهوري اسلامي از محل آرامگاه بانو بی‌بی شطیطه حرکت خود را آغاز کرده و به سمت مسجد جامع ادامه مسير مي‌دهد.

جلایری با اشاره به اينکه زمان شروع برنامه‌ها ساعت 30/5 بعد از ظهر روز دوشنبه 10 تیرماه است، اظهار داشت: در مسير حرکت کاروان، هنرمندان، ورزشکاران و سربازان آموزشگاه شهيد هاشمي‌نژاد، تیپ مستقل زرهی 21 امام رضا(ع) و ناحیه مقاومت بسیج برنامه‌هاي ويژه‌اي را در هشت منزلگاه اجرا می‌کنند.

وی با اشاره به اينکه اين مراسم در قالب ويژه‌ برنامه‌هاي نمادين نمايشي در هشت ايستگاه تعريف شده است، گفت: در پایان مراسم، سرود جمهوري اسلامي ايران به‌همراه قرائت حدیث سلسلة‌الذهب و صلوات خاصه امام رضا(ع) اجرا می‌شود.

وي افزود: در کنار حرکت کاروان نمادين امام رضا(ع)، برنامه‌هاي جانبي از جمله آذين‌بندي سطح شهر، نصب پرچم سلسله‌الذهب بر سر درب واحدهاي صنفي، برپايي سه ايستگاه صلواتي از سوي نهادها، صنايع و تشکل‌هاي مذهبي، چاووش خواني، پخش بسته‌های نقل و نبات و شيريني، گلاب‌پاشي، پراکندن عطر و دودکردن اسپند و اهداي گل اجرا می‌شود.
نايب رييس شوراي فرهنگ عمومي نيشابور ادامه داد:
هر سال بر غناي برنامه بزرگداشت سالروز ورود حضرت امام رضا(ع) به نيشابور افزوده و اين موضوع به ‌عنوان يک فرهنگ معرفي مي‌شود.
جلایری اظهار اميدواري کرد که غني‌سازي و تکرار اين حادثه تاريخي به‌صورت نمادين، اثرگذاري معنوي بر مردم داشته باشد.

جلایری تصريح کرد: نيشابور چهار راه تمدن و نماد فرهنگ اسلامي و ايراني است و با توجه به ظرفيت‌هاي فوق‌العاده فرهنگي و اجتماعي نياز است که از بودجه بيشتري در بخش سخت‌افزار و نرم‌افزار در حوزه فرهنگ و اجتماع برخوردار شود.  /س


برچسب ها: کاروان ، نمادین ، نیشابور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.