سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس آمريکايي؛

موضع گیری یکسان تکفيري‌ها و صهيونيست‌ها

يک اسلام‌شناس و استاد دانشگاه آمريکايي، با مقايسه جنايات تروريست‌هاي تکفيري در سوريه با صهيونيست‌ها اين دو گروه را مشابه هم دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس‌تي‌وي؛ دکتر کوين برت اسلام‌شناس و استاد دانشگاه‌هاي سان فرانسيسکو و ويسکونسين در مقاله‌اي که پايگاه اينترنتي پرس‌تي‌وي آن را منتشر کرده، با مقايسه ديدگاه‌هاي تروريست‌هاي تکفيري و صهيونيست‌ها، اين دو را مانند هم دانست که براي رسيدن به اهداف خود از هيچ جنايتي فروگذار نيستند.

"برت" تکفيري‌ها و صهيونيست‌ها را فرعون‌هاي کوچکي خواند که خود را برتر و افکار خود را صحيح‌تر از ديگران مي‌دانند.دکتر کوين برت، مي‌نويسد؛ تکفيري‌ها و صهيونيست‌ها فراعنه کوچکي هستند، آنها فکر مي‌کنند قوم و قبيله آنها صادق هستند و هرکس ديگري بجز آنها در اشتباهند، آنها فکر مي‌کنند که خودشان بسيار بهتر از افراد ديگري هستند که آنها کشتنشان و گاهي اوقات خوردنشان را توجيه مي‌کنند. 
"آنها شيفته سربريدن مردم هستند" !

رويکرد تکفیری ها در قبال صوفي‌ها، شيعيان،  سنی ها و البته غير مسلمانان رويکرد ساده و البته وحشيانه ای است :" سرشان را از تن جدا کنيد."اخيرا انتشار فيلمي که در آن شبه‌نظاميان تکفيري تحت حمايت آمريکا در حال بريدن سر دو مسيحي از جمله يک کشيش در حمص هستند، جهان را تکان داد.

اين فيلم تنفرآميز _که توسط خود تکفيري‌ها که از عمل خود احساس غرور مي‌کردند، تهيه و ارسال شده است_ تازه‌ترين جنايت از سري جنايت‌هايي است که توسط تکفيري‌هاي سوريه انجام شده و فيلمبرداري مي‌شود.فيلم مشابه ديگري يک تکفيري را در حال خوردن قلب و جگر يک سرباز سوري نشان مي‌دهد.

ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه ابراز اميدواري مي‌کند که در هيئت تکفيري‌هاي تحت حمايت آمريکا که به مذاکرات آينده صلح مي‌روند، هيچ آدمخواري نباشد، زيرا براي روسيه تامين امنيت ديپلمات‌هايش بسيار سخت مي‌شود. برت مي‌پرسد؛ اگر ديپلمات‌هاي تکفيري در طول مذاکرات گرسنه شوند، آيا آنها سر افراد ديگر را مي‌برند و اعضاي بدنشان را مي‌بلعند؟!

تکفيري‌ها و صهيونيست‌ها فراعنه کوچک هستند، آنها فکر مي‌کنند همه در اشتباه هستند، ولي قوم و قبيله‌هاي آنها صادقند. آنها فکر مي‌کنند بسيار برتر از کساني هستند که کشتنشان و گاهي اوقات خوردنشان را جايز مي‌شمارند . برخلاف تکفيري‌ها، صهيونيست‌ها معمولا به حد کافي باهوشند که از خودشان در حين ارتکاب جنايات هولناک فيلم نگيرند، اما بعضي از جنايات آنها به اندازه جنايات تکفيري‌ها وحشتناک است.

ده سال قبل، نشريه پزشکي انگليس، بيش از 600 مورد قتل کودکان فلسطيني به دست تک تيراندازهاي اسرائيلي را گزارش کرد. "کريس هجز" در مقاله خود تحت عنوان "روزنگار غزه" مشاهدات خود از کشته شدن کودکان فلسطيني توسط سربازان صهيونيست را توصيف کرده و نوشت؛ کودکان در پياده‌روها و حياط مدارس هدف شليک سربازان قرار مي‌گرفتند. او نوشته است؛ "ديروز در اين نقطه، اسرائيلي‌ها هشت جوان را که شش نفر از آنها کمتر از 18 سال بودند، هدف قرار دادند. امروز بعدالظهر آنها يک پسر 11 ساله را کشتند و 4 نفر از آنها را بکشند".

اين چنين شليک تفريحي به کودکان سياست رسمي کابینه تل آویو است. سربازان اسرائيلي با افتخار تي‌شرت مي‌پوشند که روي آن تصوير يک زن باردار فلسطيني نقش بسته و زير آن نوشته شده؛ "يک شليک دو کشته" !چرا تکفيري‌ها و صهيونيست‌ها فکر مي‌کنند آنها بهتر از ما هستند و مجازند سر ما را ببرند و ما را بخورند، براي تفريح به زنان باردار و کودکان شليک کنند؟

قرار بوده است آمريکا کشوري تکثرگرا، جامعه‌اي چندمذهبي باشد که در آن مردم داراي عقايد و قوميت‌هاي متفاوت کنار يکديگر زندگي کرده و همديگر را تحمل کنند. پس چرا ايالات‌متحده بزرگترين حامي تکفيري‌ها و صهيونيست‌ها است؟ چرا ماليات‌دهندگان آمريکايي هزينه‌هاي چند تريليون دلاري اسرائيل را تامين مي‌کنند؟ چرا آمريکايي‌ها براي سربازان اسرائيلي اسلحه تک‌تيرانداز (قناسه) و گلوله مي‌خرند تا براي تفريح کودکان را شکار کنند؟چرا آمريکايي‌ها براي تکفيري‌ها سلاح خريده و براي آنها به سوريه مي‌فرستند تا آنها کساني را که فکر مي‌کنند با خودشان متفاوتند، سر ببرند و بخورند؟

دولت آمريکا القاعده را عامل 11 سپتامبر مي‌داند، پس چرا القاعده که به شدت تحت تاثير تکفيري‌ها است، بيشترين کمک را براي جنگ با سوريه از آمريکا مي‌گيرد؟ انسان‌هاي عاقل قبول دارند که بايد افکار ديگران را نيز شنيد، آنها به جاي آنکه از خود دم بزنند، به صداهاي ديگر نيز گوش مي‌کنند و از آنها درس مي‌گيرند.

تکفيري‌ها و صهيونيست‌ها ديدگاه‌هاي خود را فرياد مي‌کنند. آنها هيچ علاقه‌اي به نظرات ديگران ندارند.شعار آنها اين است که "من مي‌دانم". آنها فکر مي‌کنند اگر با شليک گلوله شما را بکشند و يا سرتان را از تن جداکنند، مجبور نخواهند بود نظرات شما را بشنوند.

مهم نيست سر چندنفر بريده مي‌شود، مهم نيست چند کودک به ضرب گلوله کشته مي‌شوند، تکفيري‌ها و صهيونيست‌ها نهايتا در تلاش خود براي سلطه بر جهان و از بين بردن اختلاف‌نظر شکست خواهند خورد.در پايان، هريک از آنها با کس ديگري که همه چيز را مي‌داند و در مورد همه قضاوت مي‌کند و کسي که صدايش را نمي‌توان خاموش کرد، مواجه خواهند شد.
برچسب ها: برت ، تکفیری ، صهیونیست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.