سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

کسب رتبه اول قم در مدیریت تلفیقی آفات گلخانه‌ای

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: استان قم طی سال 91 موفق به کسب رتبه اول کشوری در مدیریت تلفیقی آفات گلخانه‌ای شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، سید محمد تقی سجادی عنوان کرد: استان قم در مقایسه با سایر استانها در زمینه مبارزه تلفیقی با آفات در کشور عملکرد موفقی داشته است.
وی با اشاره به برنامه پنجم توسعه اظهار داشت: طبق برنامه پنجم توسعه قرار بر این است که 25 درصد اراضی زراعی و باغی کشور تحت پوشش برنامه مبارزه تلفیقی با آفات قرار گیرد
سجادی با اشاره به شیوه و روش این طرح عنوان کرد: مصرف سم برای مبارزه با آفات و بیماری ها در این روش به حد مجاز کاهش یافته و سعی بر این است که از عوامل بیولوژیک و یا از سمومی که دوره ماندگاری و عوارض کمتری دارند استفاده و یا تعداد دفعات مصرف سموم کاهش یابد.
وی افزود: موفقیت اجرای این طرح منوط به تعامل سه بخش دولتی، کلینیک‌های گیاه پزشکی و کشاورز است که در سال اول مشارکت دولت 60 درصد و به تدریج سهم دولت کاهش و سهم بهره برداری افزایش می‌یابد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قم بیان کرد: سالانه بین پنج تا 6 هزار هکتار تحت پوشش طرح مدیریت دفع آفات قرار می‌گیرد که امید است در پایان مدت برنامه این اراضی به میزان مورد نظر یعنی 25 هزار هکتار برسد./س
برچسب ها: قم ، رتبه ، اول
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.