سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل / عضو کمیسیون انرژی مجلس؛

سهمیه بندی مصرف بالای بنزین را متوقف نکرد

عضو کمیسیون انرژی مجلس، در ششمین سالگرد اجرای طرح سهمیه بندی بنزین،گفت: یکی از راه‌های مقابله با افزایش مصرف بنزین، رساندن این سوخت به قیمت‌های بین‌المللی و جهانی بوده، چراکه بدون شک با قیمت‌های کنونی به هیچ عنوان نمی‌توان در تولید این محصول به خودکفایی کامل نزدیک شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / جلیل جعفری بنه خلخال با اشاره به اینکه درابتدا طرح سهمیه بندی بنزین با صرفه جویی مناسب مردم همراه بود، گفت: سهمیه بندی بنزین در ابتدا نه‌تنها مصرف این فرآورده را در کشور کاهش داد، بلکه از خروج میلیون‌ها ارز از کشور نیز جلوگیری کرد.

نماینده مردم خلخال و کوثر درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ایران در تولید بنزین به مرز خودکفایی نزدیک شده است، افزود: با ساخت و تجهیز پالایشگاه‌ها، ایران در آینده‌ای نزدیک به عنوان یکی از صادرکنندگان بنزین شناخته خواهد شد.

وی با هشدار جدی در مورد مصرف بنزین در کشور، تصریح کرد: سهمیه بندی بنزین یکی از راه‌های صرفه جویی و کنترل مصرف این سوخت در کشور است، اما ششمین سالگرد اجرای این طرح در شرایطی آغاز می‌شود که مصرف بنزین با افزایش چشمگیری مواجه شده است.

جعفری بنه خلخال اظهار کرد: یکی از راه‌های مقابله با افزایش مصرف بنزین، رساندن این سوخت به قیمت‌های بین‌المللی و جهانی بوده، چراکه بدون شک بانرخ‌هایکنونی به هیچ عنوان نمی‌توان در تولید این محصول به خودکفایی کامل نزدیک شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، خاطر نشان کرد: با صرفه جویی و کنترل مصرف بنزین می‌توان نسبت به ذخیره سازی این محصول در کشور اقدام کرد و همچنین نیاز خود را از بازارهای جهانی کاهش داد، که این موضوع به دلیل افزایش بی‌سابقه مصرف بنزین، دشوار خواهد بود.

همزمان با ورود به ششمین سال اجرای نظام سهمیه‌بندی بنزین، متوسط مصرف این فرآورده نفتی با ثبت رشدی ۱۵ درصدی از مرز ۷۵ میلیون لیتر در روز عبور کرد و در این بین معاون وزیر نفت نسبت به جهش مصرف بنزین در آستانه ماه مبارک رمضان هشدار داد./س

برچسب ها: اردبیل ، مصرف ، بالای ، بنزین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.