سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

منتخبین شورا ها باید به دولت یازدهم کمک کنند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت:منتخبین شوراهای اسلامی پشتوانه ای قوی وکارشناسی برای دولت یازدهم هستند و با به دولت یازدهم کمک کنند .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان ، عباس حاج رسولیها در آغاز دویست و هشتاد وهشتمین جلسه علنی این شورا،‌ لزوم توجه دولت آینده به قانون اساسی و دیدگاه ها و نظرات امام راحل نسبت به شوراهای اسلامی را مورد تاکید قرار داد و این نهاد را رکنی اساسی و مستقل در کشور برای عمران، سازندگی و پیشرفت و تعالی کشور و رفع مشکلات مردم دانست و تصریح کرد: شوراهای اسلامی با توانمندی و ظرفیت بالا بهترین مجموعه برای کمک به دولت یازدهم در حل مشکلات و توسعه و پیشرفت کشور هستند.

وی خلق حماسه سیاسی توسط مردم ایران در بیست و چهارم خرداد ماه امسال را حرکتی بزرگ بیان کرد و گفت: قطعاً‌ با تعامل، هم افزایی و همکاری دولت، مجلس، قوه قضائیه، شوراها و مردم و حل مشکلات و چالشهای پیش رو، حماسه اقتصادی نیز در کشور محقق خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان از انتخاب یکصد و شصت هزار نفر، در انتخابات اخیر به عنوان اعضای اصلی و علی البدل شوراهای اسلامی خبر داد و آنها را کلیدی برای رفع مشکلات هر استان، شهرستان، بخش، شهر و روستا دانست و واگذاری تمام اختیارات و وظایف محلی به شوراهای اسلامی در دولت آینده را ضروری بیان و اظهار امیدواری کرد: با تحقق این مهم، شورای اسلامی کلان شهر اصفهان در دوره چهارم بتواند با توسعه صنعت گردشگری ضمن رفع بخشی از مشکلات بیکاری،‌ چالشهای موجود در بخش های مختلف به ویژه کمبود آب، خشکی رودخانه زاینده رود و تکمیل ورزشگاه نقش جهان را مرتفع نماید.

وی مجلس شورای اسلامی و دولت را تصمیم گیران کلان کشور بیان کرد و مهمترین مشکل فعلی کشور را مسائل اقتصادی، تورم و بیکاری دانست و لزوم توجه به کار و تولید در جهت رفع این مشکلات را مورد تاکید قرار داد و افزود: حل ریشه ای این معضلات و چالشها و سربلندی کشور و ملت در گرو هماهنگی، تعامل و همکاری مطلوب و سازنده دولت و مجلس شورای اسلامی است.

مهندس حاج رسولیها در ادامه سخنان خود کارنامه سومین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان را مثبت و قابل تقدیر بیان کرد و حرکتها و اقدامات صورت گرفته در بخشهای عمرانی، فرهنگی و خدماتی در این کلان شهر را گویای این امر دانست و گفت: وحدت،تعامل، همکاری و هم­افزایی شورای شهر و مسوولان شهرداری باعث این روند و منحصر به فرد و نمونه شدن شهر و شورای شهر اصفهان در کشور شده است.

وی انتخاب مجدد هشت تن از اعضای شورای سوم در انتخابات چهارمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان را موید این امر دانست و افزود: این مهم نشاندهنده عملکرد مطلوب و اعتماد مردم به شورا بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه از حل مشکلات بیمه کارگران ساختمانی خبر داد و گفت: خوشبختانه این مشکل رفع شده و از این پس مردم برای اخذ پروانه ساختمانی هیچگونه وجهی بابت بیمه کارگران ساختمانی پرداخت نخواهند کرد.

وی با اشاره به پرداخت ۹۰۰ میلیارد تومان برای حل این مشکل توسط شهرداریها، از مسوولان تامین اجتماعی استان خواست،ضمن تعامل با مسوولان شهرداری اصفهان، مشکلات شرکت واحد اتوبوسرانی بابت بیمه رانندگان این شرکت را رفع نمایند.

مهندس حاج رسولیها در پایان با گرامیداشت سالگرد شهادت دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران با وفای ایشان به ویژه شهدای اصفهانی حادثه هفتم تیر همچون شهیدان محمد منتظری، علی­اکبر اژه­ای، طباطبائی و معتمدی، از خدمات ارزشمند آنها به انقلاب، نظام و کشور تجلیل کرد./س

برچسب ها: اصفهان ، شورای ، اسلامی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.