سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در تازه‌ترین رده بندی اعلام شده از سوی اتحادیه جهانی؛

فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران بر بام آسیا ایستاد

در آخرین رنکینگ اعلام شده از سوی اتحادیه بین‌الملی دوچرخه‌سواری، فدراسیون ایران با پشت سرگذاشتن کشورهای قدرتمند آسیا از جمله ژاپن و هنگ‌کنگ در صدر جدول رده‌بندی برترین فدراسیون‌های قاره کهن ایستاد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، در آخرین رنکینگ اعلام شده از سوی اتحادیه بین‌الملی دوچرخه‌سواری، فدراسیون ایران به دلیل عملکرد مناسبت در مسابقات و تورهای برگزار شده در هفت ماه اخیر، با پشت سرگذاشتن کشورهای قدرتمند آسیا از جمله ژاپن و هنگ‌کنگ در صدر جدول رده‌بندی برترین فدراسیون‌های قاره کهن ایستاد.

در آخرین رده بندی اعلام شده از سوی اتحادیه بین‌المللی دوچرخه‌سواری که هر ماه با توجه به بررسی عملکرد و جمع بندی امتیازات رکابزنان کشورهای عضو در مسابقات و تورهای مختلف صورت می‌گیرد؛ فدراسیون دوچرخه‎سواری ایران با کسب 653 امتیاز به عنوان نخست قاره کهن دست یافت.

در این رده بندی اعلام شده، ژاپن با 460 امتیاز در رده دوم قرار دارد و پس از آن مالزی و هنگ کنگ به ترتیب با 447.25 و 447 سوم و چهارم هستند.

این رده‌بندی هر ماهه با ارزیابی عملکرد هفت ماهه فدراسیون‌ها و جمع‌بندی امتیازات رکابزنان در مسابقات و تورهای مختلف در رده‌های جهانی و قاره‌ای از سوی اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری محاسبه و اعلام می‌شود.

درخشش در مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی آسیای هندوستان، حضور قدرتمند در تورهای دوچرخه‌سواری لانکاوی، فیلپین، آذربایجان و سینگ کاراک توسط رکابزنان ایرانی و همچنین برگزاری به موقع مسابقات قهرمانی کشور و ثبت و ارسال نتایج به اتحادیه بین‌المللی دوچرخه‌سواری از موارد موثر در کسب این رنکینگ بوده است.

در آخرین رده‌بندی اعلام شده کشورمان پس از هنگ‌کنگ در رتبه دوم این جدول رده‌بندی قرار داشت.

همچنین در این رده بندی و در بخش انفرادی، قادر میزبانی، رکابزن خوب کشورمان با 200 امتیاز در رتبه چهارم برترین رکابزنان آسیا قرار دارد.امیر کلاهدوز با 109 امتیاز نهم قراردارد. این رکابزن توانمند ایران جوانترین دوچرخه‌‎‎سوار برتر آسیا است.

علی خادمی و آروین معظمی گودرزی هم به ترتیب با 100 و 86 امتیاز در رتبه‌های یازدهم و سیزدهم این جدول رده بندی قرار دارند.

در بخش تیمی هم پتروشیمی تبریز با 416 امتیاز پس تیم نیپوی ژاپن در رتبه دوم قرار دارد و تیم آینده هم که از رکابزنان جوان ایران بهره می‌برد با 216 امتیاز در جایگاه هشتم آسیا است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.