سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهاباد/

شکستن رکورد آسیایی تولید ذرت و گندم توسط کشاورزان مهابادی

کشاورزان مهابادی رکورد آسیایی تولید ذرت و سیب را شکستند.

   مدیر جهاد کشاورزی مهاباد گفت: در سال زراعی گذشته یک کشاورز و باغدار این شهرستان توانستند رکورد آسیایی تولید ذرت و سیب درختی را شکسته و به عنوان تولید کننده نمونه استانی شناخته شوند .

دمکری در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مهاباد افزود: این برای نخستین بار در آذربایجان غربی و شهرستان مهاباد است که یک باغدار موفق به برداشت 215 تن سیب در هر هکتار می شود.

وی اضافه کرد: این باغدار مهابادی ˈاسماعیل رحیم زادهˈ نام دارد که از اهالی روستای ˈقم قلعهˈ بوده و توانسته است از مجموع 10 هکتار باغ خود بیش از دو هزار و 150 تن محصول سیب برداشت کند .

دمکری گفت: این درحالیست که میانگین برداشت سیب در هر هکتار از باغات سیب این شهرستان 25 تن است .

دمکری همچنین از رکورد آسیایی دیگر این شهرستان در تولید ذرت دانه ای و برداشت بیش از 19 تن محصول در هکتار خبر داد.

وی اضافه کرد: این کشاورز موفق مهابادی نیز ˈکوروش کریمیˈ نام دارد که از اهالی روستای قم قلعه بوده و با برداشت این میزان محصول عنوان بیشترین تولید ذرت در استان را به خود اختصاص داد.

مدیر جهادکشاورزی مهاباد گفت: این باغدار و کشاورز مهابادی به عنوان نامزد نمونه کشوری انتخاب شده بودند که نتوانستند در این زمینه موفقیتی کسب کنند و تنها به مقام تولید کننده نمونه استانی دست یافتند.

وی نظارت دقیق کارشناسان، اجرای مناسب برنامه تغذیه باغات براساس آزمون برگ و خاک، هرس بموقع و مناسب ، رعایت کلیه اصول باغداری، آبیاری به موقع و استفاده صحیح از شیوه های مدرن آبیاری تحت فشار، استفاده از بذور مرغوب و شرکت مستمر در کلاس های ترویج را از دلایل موفقیت این کشاورز و باغدار مهابادی عنوان کرد ./س

 

 

برچسب ها: تولید ، ذرت ، گندم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.