سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

رشته‌های فنی حرفه‌ای در اشتغالزایی موثر است

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: رشته‌های فنی حرفه‌ای در ایجاد اشتغال و کارآفرینی نقش زیادی دارند، پس باید جوانان را به این سمت سوق داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، موسی کریمی صبح امروز در جلسه‌ای که با حضور مسئولان آموزش و پرورش در محل حوزه استانداری تشکیل شد، اظهار داشت: آموزش رشته‌های فنی حرفه‌ای در بهره‌وری کارها به ویژه در بخش کشاورزی، خدمات و صنعت نقش زیادی دارد.

وی افزود: لازمه توسعه در همه بخش‌ها توسعه منابع انسانی است، بنابراین لازم است که در این راستا گام‌هایی برداشته و اقداماتی صورت گیرد.

کریمی با بیان اینکه در سند توسعه بنیادین موضوع طراحی و تدوین برنامه‌های آموزشی مناسب مورد تاکید قرار گرفته است، بیان داشت: وزارت آموزش و پرورش به برنامه‌ریزی و توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای موظف شده است، پس باید در این‌راستا گام بردارد.

وی به  ارائه پیشنهاداتی در زمینه آموزش‌های فنی حرفه‌ای پرداخت و خاطرنشان کرد: توسعه رشته‌های کار و دانش، تخصیص بودجه ویژه برای آموزش‌های فنی حرفه‌ای و کار دانش، الزام دستگاه‌های دولتی به همکاری در برگزاری دوره‌های کارورزی و کارآموزی، اختصاص اعتبار برای تاسیس هنرستان در مجاورت شهرک صنعتی شماره یک ارومیه و شهرک صنعتی خوی با توجه به آماده بودن فضا از جمله اقداماتی است که می‌توان انجام داد.

کریمی پیش‌بینی امتیازات در ارتباط با اختصاص وام خوداشتغالی، صدور پروانه و ... به فارغ‌التحصیلان فنی حرفه‌ای و کار و دانش، اولویت دادن به فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی حرفه‌ای در اجاره فضاهای دولتی و شرکت‌های وابسته را در ایجاد انگیزه موثر دانست.

وی همکاری دستگاه‌های دولتی در بر پایی نمایشگاه دستاوردها و تولیدات هنرورزان هنرستان‌های استان و همکاری صدا و سیما در آشنایی اولیاء با رشته‌های فنی حرفه‌ای و کار و دانش را خواستار شد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.