سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس / سازمان جهانی دریانوردی (IMO)؛

IMO پیشنهاد ایران برای انتشار دستورالعمل اجرایی این سازمان را پذیرفت

سازمان جهانی دریانوردی (IMO)پیشنهاد ایران برای انتشار دستورالعمل اجرایی این سازمان را پذیرفت.

 


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: پیشنهاد اولیه این طرح را ، ایران به شصتمین نشست کمیته حفاظت محیط زیست دریایی داد و پس از بررسی های لازم ساختار دستورالعمل در چهاردهمین نشست گروه فنی مقابله با آلودگی نفتی و مواد مضردر دریا مورد تایید قرار گرفت .
مهدی نوفرستی افزود: بر این اساس سازمان بین المللی دریانوردی از ایران خواست جزئیات دستورالعمل را تهیه و پس از تصویب نهایی در کمیته به عنوان کتابچه عملیاتی از سوی سازمان بین المللی دریانوردی انتشار یابد.

وی تصریح کرد: هم اکنون نیز ایران به عنوان نماینده منطقه خاورمیانه و یکی از 6 کشور دنیا برای اجرای قوانین جدید مدیریت آب توازن کشتیها انتخاب شده است .
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به اینکه این طرح در طرح گلو بلاست در ایران از گذشته اجرا می شده است گفت: براساس دستورالعمل منطقه ای راپمی کشتی ها باید آب توازن خود را 200 مایل دریایی قبل از ورود به منطقه خلیج فارس و دریایی عمان تعویض کنند.
نوفرستی افزود: اجرای این طرح از ورود گونه های مضر دریایی و بیماری های عفونی ناشی از تخلیه فاضلاب انسانی به دریا جلوگیری می کند.
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت : علاوه بر این ، عملیات سوخت گیری کشتیها با نظارت کامل اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی این اداره کل صورت می گیرد.
مهدی نوفرستی افزود : در 3 ماه امسال 2 هزار و350 مترمکعب زایدات نفتی شامل آب خن و آب شستشو از کشتیها دریافت که نسبت به مدت مشابه پارسال 39 درصد افزایش دارد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.