سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

آغاز توزيع يک ميليون "من کارت" زائر در مشهد

«من کارت» ويژه زائر، در ایام تعطیلات تابستان در اختیار زائران و مجاوران مشهدی قرار می گیرد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، مديرعامل سازمان اتوبوسراني شهرداري مشهد در اين باره گفت: با توجه به حضور کوتاه مدت زائران در شهر، تهيه من کارت ويژه زائران اقدامي ضروري محسوب ميشد که در اين راستا از ابتداي تير ماه يک ميليون من کارت زائر در باجهها توزيع شد.وي افزود: در اين حالت، زائر با خريد اين من کارت کاغذي و غيرقابل شارژ تا يک ماه فرصت دارد از آن استفاده کند.وي بيان کرد: بر اساس تحقيقات انجام شده زائران عموما حدود 10 سفر با من کارت انجام ميدهند و به همين دليل 22 هزار ريال شارژ براي اين من کارتها در نظر گرفته شده است.

مهدي خجسته مشهد بيان کرد: من کارت زائر در مسيرهايي مانند پايانه مسافربري، راهآهن، مسير BRT و اطراف حرم توزيع ميشود که زائران بيشترين حضور را دارند.

به گفته وي اين من کارتها تنها در اتوبوس قابل استفاده است و از آن نميتوان در قطار شهري استفاده کرد و همچنين غيرقابل شارژ است.

خجسته ادامه داد: يکي از ويژگيهاي اين من کارتها قابل بازيافت بودن است که از نظر زيست محيطي حائز اهميت است.مديرعامل سازمان اتوبوسراني شهرداري مشهد درباره قيمت اين کارت خاطرنشان کرد: قيمت فروش اين کارت 30 هزار ريال است که شامل 22 هزار ريال شارژ و 8000 ريال هزينههاي توليد و آمادهسازي کارت است.

امکان خريد شارژ من کارت از طريق کارتهاي عضو شتاب

از وقتي که طرح هوشمندسازي در ناوگان اتوبوسراني مشهد محقق شده، شارژ "من کارت" يکي از مهمترين دغدغههاي مردم مشهد در پرداخت کرايه است.

کمبود جايگاه شارژ من کارت در سطح شهر يکي از مشکلاتي است که مردم به آن اشاره ميکنند. براي رفع اين مشکل دستگاههايي با عنوان TVM به معناي ماشين فروش بليت در سطح شهر مستقر شده و از اوايل تير ماه در مدار خدمترساني قرار گرفته است.

مديرعامل سازمان اتوبوسراني شهرداري مشهد در اين باره گفت: در حال حاضر 9 دستگاه فروش و شارژ من کارت در نقاطي که بيشترين مسافر را دارد، به بهرهبرداري رسيده است.

مهدي خجسته افزود: اين دستگاهها به صورت 24 ساعته فعال است و مردم ميتوانند با کارتهاي شتاب خود تا سقف 50 هزار تومان شارژ من کارت خريداري کنند.به گفته وي در کنار اين اقدام ميتوان با اين دستگاه موجودي "من کارت" را چک کرد.  /س

برچسب ها: من کارت ، تابستان ، زائر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.