سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

لزوم استقرار خوشه ی آهن و فولاد در منطقه ی سنگان خواف

استاندار خراسان رضوی مهم ترین راهبرد توسعه ی منطقه ی سنگان خواف را استقرار خوشه ی آهن و فولاد توصیف و با توجه به نقش آن در روند توسعه و ایجاد اشتغال پایدار استان به لزوم شکل گیری آن به صورت خوشه و تامین زیرساخت های این صنعت تاکید کرد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد محمد حسین فروزان مهر در جلسه ی کارگروه توسعه ی بخش معدن با اشاره به ظرفیت های معدنی موجود استان اظهار داشت: هم اکنون یک واحد کنستانتره، یک واحد تولید مقاطع از گندله، یک واحد تولید آهن اسفنجی، دو واحد نورد و چهار واحد تولید شمش از آهن قراضه در استان فعال است.

وی افزود: در همین راستا نیز 23 طرح با سرمایه گذاری هشت هزار و 700 میلیارد تومان و اشتغال بیش از 14 هزار نفر در سطح استان در دست اجرا می باشد.

رییس کارگروه توسعه ی بخش معدن خراسان رضوی گفت: با واحدهای موجود و طرح های در دست احداث می توان به اهداف سند برنامه ی پنجم در خصوص تولید کنستانتره، گندله، آهن اسفنجی، شمش فولاد و نورد در استان دست یافت.

استاندار خراسان رضوی در ادامه با اشاره به هدف گذاری دولت مبنی بر تولید سالانه 17.5 میلیون تن کنستانتره در منطقه ی سنگان بر لزوم استقرار خوشه ی آهن و فولاد در منطقه ی سنگان خواف تاکید کرد.

وی خاطر نشان کرد: برای تحقق این هدف، طرح تجهیز سنگان و سنگ آهن فولاد سنگان و هم چنین طرح های صنعتی و معدنی توسعه ی ملی، مجتمع فولاد خراسان و فولاد شرق کاوه به تصویب هیات وزیران رسیده است.

فروزان مهر با بیان این که برای استقرار صنعت فولاد در منطقه ی خواف بیش از 13 میلیون متر مکعب آب، 295 مگا وات برق و 310 میلیون متر مکعب گاز مورد نیاز است، بر تامین زیرساخت های مورد نیاز تاکید کرد.

رییس ستاد اجرایی توسعه ی بخش معدن خراسان رضوی پرهیز از خام فروشی و استقرار صنایع فرآوری معدن و صنایع پایین دستی این صنعت را از جمله راهبردهایی دانست که منجر به ایجاد ارزش افزوده ی مثبت در اقتصاد استان و توسعه ی اقتصادی خواهد شد.

گفتنی ست در ابتدای این جلسه جعفری، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با بیان این که منطقه ی خواف، عسلویه ی معدنی کشور محسوب می شود، بر اهتمام دولت مبنی بر حمایت از سرمایه گذاری دراین بخش و تامین زیرساخت های مورد نیاز تاکید کرد.

وی با اشاره به ظرفیت های بی بدیل معدنی سنگان خواف در خراسان رضوی گفت: استفاده از توانمندی و ظرفیت های این منطقه در جهت توسعه ی اقتصادی و ایجاد ارزش افزوده با جدیت دنبال می شود./س

 

برچسب ها: آهن ، فولاد ، خوشه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.