سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از مناظر مصنوعي تا بچه هاي زير زمين

شبكه چهار سيما از 9 تا 13 تيرماه فيلم هاي « مناظر مصنوعي »،« پسردونده»، «باغ»،«زندگي مدرن»و« بچه هاي زير زمين» را به نمايش در مي آورد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي رسانه ملي ؛ اين فيلم ها در قالب جشنواره فيلم هاي مستند پخش مي شوند.جشنواره فيلم هاي مستند شبكه 4 برترين آثار مستند را در ايام تابستان از شنبه تا پنجشنبه ساعت 14:00 به نمايش مي گذارد .

مستند "مناظر مصنوعي" فيلمي درباره عكس‌هاي برتينسكي و نوع نگاه او به طبيعت و عكاسيِ طبيعت است كه به Fine Art مشهور است.

مستند "پسر دونده" به كارگرداني جما آتوال محصول  2010انگليس و فرانسه است. آتوال پسر دونده را دربارة پسربچة زاغه‌نشينِ هفت‌ ساله و مربيِ ورزشي‌اش ساخت، كه گاهي پسرك و گاهي مربي‌اش همدليِ مردمِ زادگاه‌شان را برانگيختند. آتوال و همكارانش اين فيلم را در مدت پنج سال در زاغه‌هاي يكي از شهرهاي هندوستان ساختند، و نخستين بار در سال 2010 در جشنوارة آمستردام به‌نمايش درآوردند.

مستند"باغ" به كارگرداني اسكات هميلتون كندي روايتِ انواع خشونت است. باغ‌شهرِ حاشي جنوبي لس‌‌آنجلس كه فيلم به‌آن مي‌پردازد بر خاكسترِ آتشِ شورش‌هاي سال 1992 بنا نهاده شده است. فيلم روايتِ دو نوع خشونت است: يكي خشونتي كه پليس پس از شورش‌هاي خونين جنوب لس‌آنجلس در سال 1992 بر ضد مهاجرانِ لاتين‌تبار اعمال كرد، و يكي هم خشونتي كه شهرداري اين شهر و دستگاه قضايي امريكا براي آن مقدمه‌چيني كردند.

مستند "زندگي مدرن" به كارگرداني ريموند دِپاردون محصول 2008 فرانسه است.اين فيلم اداي احترام به زندگي آدم‌هايي در روستايي پرت‌افتاده در فرانسه، كه با صفا و صميميت در كنار هم زندگي مي‌كنند؛ جايي كه زندگي در آن‌جا متوقف نشده، و بدون آينده نيست.

مستند "بچه هاي زيرزمين" به كارگرداني اِدِت بلزبرگ است. اين فيلم با رويكردي اجتماعي و مصلحانه به موضوعي آشنا در كشور‌هاي در حال توسعه مي‌پردازد. سوژه‌ي كودكان كار، اعتياد در ميان كودكان و تكدي گري كودكان خياباني./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.