سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه سوار كاري با برگزاري منظم مسابقات،

تاثيرات مثبت وادرات بر سواركاري سفرهاي استاني و حل مشكلات استانها

برگزاري منظم و منسجم مسابقات سواركاري يكي از عوامل توسعه سواركاري در جامعه است.


داوود الماسي، كارشناس سواركاري در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: انجام رقابت هاي سواركاري بصورت مرتب و منظم از پايه هاي مهم توسعه و سواركاري و جامعه است با برگزاري اين مسابقات ورزشكاران اين حوزه با انگيزه و روحيه بالا به رقابت مي پردازند و استعداد هاي نو شكفته شكوفا مي شوند و با گسترش آن در جامعه علاقمندان زيادي جذب ْآن مي شود.

وي تصريح كرد: هم اكنون با برنامه ريزي هاي دقيق، مسابقات سواركاري اعم از پرش با اسب ، كورس، درساژ و استقامت در استانها برگزار مي شود و خود فدراسيون نيز برنامه هاي خود را دنبال مي كند.

الماسي در ادامه گفت: برنامه هاي استانها طوري بايد برنامه ريزي شود كه سواركاران آنها نيز بتوانند با مسابقات فدراسيون هماهنگ باشند و تداخلي بوجود نيايد عنوان مثال اگر در شهرستاني مسابقات قهرمان استان انجام مي شود نبايد رقابت ها ي قهرماني كشور تداخل داشته باشد.

وي عنوان كرد: انجام مسابقات با نظم خاص باعث مي شود قهرمانان سواركاري مشخص شوند و در نهايت تيم ملي تشكيل شود.

الماسي اشاره كرد: ورزش هاي سواركاري با توجه به امكانات و موقعيت هاي جغرافيايي كه دارند انجام مي شود و ممكن است استاني در پرش با اسب مطرح باشد و استاني ديگر در كورس خودي نشان دهد.

وي درخصوص جلسه سرپرست فدراسيون با روساي تيم هاي استاني گفت: جلسه حيدري با روساي هيئت هاي استاني تاكنون دو بار صورت گرفته كه اولين جلسه حدود سه هفته پيش و ديگري امروز د رهتل آكادمي المپيك در حال برگزاري است و اين كار مثبتي است كه از سوي سرپرست فدراسيون براي شنيدن مسائل و مشكلات آنها و حل آن انجام مي دهد.

الماسي اضافه كرد: در طي سال تعدادي اسب از خارج وارد كشور مي شود اين وادرات تاثيرات مثبتي بر سوار كاري كشورمان گذشته و باعث شده كه ارتفاع پرش بالا رفته است.

وي تاكيد كرد: با وادرات اسب به كشور سرمايه وارد مي شد و اين عمل خيلي خوب است و با آميزشي اسب هاي خارجي با ايراني نژاد دو خون بوجود مي آيد كه در رقابت هاي شركت مي كنند.

الماسي گفت: البته در ميهن مان اسب هاي خوبي مانند اصيل عرب كرد و تركنم هستند كه در مسابقات شركت مي كنند و روي آنها سرمايه گذاري شده است.

وي درادامه گفت: ضريت هايي كه اسب هاي خارجي نيست به ايراني دارند اين است كه ارتفاع پرش اسب هاي ايراني 120-125 سانتي متر است و لي اسبهاي خارجي 150 سانتي متر به بالا مي پرد.

الماسي در مورد سفرهاي استاني افزود: سرپرست فدراسيون تاكنون چهار سفر استاني به استانهايي كه قابليت سواركاري را دارند انجام داده است و از نزديك بادست اندركاران اين ورزش در استانها اعم از سواركاران، مربيان، كارشناسان و پيشكسوتاني نشست مشترك انجام داده و از نزديك مسائل و مشكلاتي كه در اين زمينه دارد گوش فرا داده و نسبت به حل آن اقدام كرده است و اين سفرها ادامه دارد و اين سفرها نسبت به دوره هاي قبلي خيلي بهتر صورت مي گيرد.

وي اضافه كرد: در گذشته رئيس فدراسيون هنگام برگزاري مسابقات سوار كاري و مجامع انتخابي در استانها حضور پيدا مي كرد و اين درحالي است كه سرپرست فعلي قبل از انجام مجمع چندين سفر استاني رفته است.

الماسي خاطر نشان كرد: برگزاري منظم و مرتب مسابقات سواركاري در استانها، انجام سفرهاي استاني ، نشست مشترك با روساي با سازمان دامپزشكي و وزارت جهاد كشاورزي و همه و همه گامهايي هستند كه در جهت ترويج سواركاري و حضور اين ورزش در رقابت هاي بين المللي ا ست وبا اين كارهايي كه صورت مي گيرد آينده درخشاني در انتظار سواركاري كشورمان است./ق
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.