سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

شناسایی حدود 100 نوع خرما در فارس

حدود 100 خرما در فارس شناسایی شده است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: 12 درصد خرمای کشور در استان فارس تولید می شود.

طلعتی گفت: در 13 شهرستان خرماخیز استان حدود 100 رقم شناسائی شده که چهار رقم به ترتیب شاهانی، زاهدی، کبکاب و پیارم دارای سطح زیر کشت عمده است.

وی زمان شروع برداشت خرما را در سطح استان فارس اول مرداد و پایان آن را انتهای آبان‌ ماه برشمرد و افزود: به طور معمول در مرداد ماه فصل برداشت خرمای لار آغاز می‌شود و آبان‌ ماه نوبت به خرمای شهرستان‌های کازرون و جهرم می‌رسد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس افزود: چنانچه میزان مصرف سرانه خرما هفت کیلوگرم در این استان در نظر گرفته شود، میزان خرمای تولیدی مازاد بر مصرف فارس که می‌تواند به استان‌های دیگر و خارج از کشور صادر شود، بیش از 99 هزار و500 تن است.

طلعتی در ادامه بر ارزآوری و نقشی که صادرات خرما می‌تواند در اقتصاد بخش کشاورزی داشته باشد تاکید کرد و گفت: در سال گذشته 35 هزار تن خرما به ارزش 38 و 7 دهم میلیون دلار از استان فارس صادر شد که در مقایسه با سال 90 رشد 25 درصدی در وزن و رشد 76 درصدی در ارزش دلاری صادرات را نشان می‌دهد.

به گفته وی، هم‌اکنون در بیش از 50 درصد از نخلستان‌های این استان شیوه‌های نوین آبیاری در حال اجرا است و شرایط مکانیزه شدن در 40 درصد از باغات نخل فارس وجود دارد./س

برچسب ها: خرما ، فارس ، شناسایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.