سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صالحی در دیدار با امیر جدید قطر خواستار شد

لزوم تحكيم روابط و مناسبات في‌مابين در حوزه‌هاي مختلف

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با امیر جدید قطر ضمن تبريك تصدي مسئوليت وی با مروري بر روابط دوجانبه، تحكيم روابط و مناسبات في‌مابين در حوزه‌هاي مختلف را خواستار شد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، " علی اکبر صالحي "  وزير امور خارجه كشورمان در راس هياتي در سفري كوتاه به دوحه با شيخ تميم امير جديد قطر ديدار و گفتگو كرد.

وزير امور خارجه كشورمان ضمن تبريك تصدي مسئوليت امير جديد دولت قطر، با ابلاغ سلام مقامات
كشورمان و با مروري بر روابط دوجانبه، تحكيم روابط و مناسبات في‌مابين در حوزه‌هاي مختلف را خواستار شد.

وزير امور خارجه كشورمان همچنين با اشاره به اهميت استقرار و امنيت در منطقه مهم خليج فارس، ارتقاء همكاري‌هاي بين كشورهاي منطقه را مورد تاكيد قرار داد.

صالحي در ادامه با تشريح انتخابات مهم اخير در جمهوري اسلامي ايران، بر اهميت مشاركت مردمي در ساختار كشورمان به‌عنوان يك اصل مهم و تاثير آن بر رويكرد سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنين با تشريح سياست اصولي جمهوري اسلامي ايران در خصوص سوريه، توجه به مطالبات مردمي و در عين حال ضرورت حفظ حاكميت و تماميت این کشور به‌منظور فراهم شدن شرايط مناسب جهت خروج از بحران پيش آمده و حركت در جهت گفتگوهاي سياسي سوري-سوري را مورد تاكيد قرار داد.

وزير امور خارجه كشورمان  ضرورت تبيين ديدگاه‌هاي اصيل اسلامي در احترام به كليه مسلمانان از مذاهب و طوايف مختلف از سوي علماي جهان اسلام را به‌منظور جلوگيري از فتنه طائفه‌اي و مذهبي مورد تاكيد قرار داد.

" شيخ تميم " امير دولت قطر نيز در اين ديدار با ابلاغ سلام‌هاي خود به مقامات عاليرتبه كشورمان و ضمن تشكر از پيام تبريك مسئولين كشور جمهوري اسلامي ايران براي تصدي وي، از ايران به‌عنوان كشوري تاثيرگذار در معادلات منطقه‌اي  ياد كرد و بر اهميت بهره‌گيري از ظرفيت كشورمان در حل و فصل مشكلات منطقه تاكيد كرد.

 وي با تمجيد از روابط ديرينه دو كشور، بر لزوم تحكيم مناسبات در زمينه‌هاي مختلف تاكيد كرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: صالحی ، سفر ، قطر ، امیر ، شیخ ، تمیم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.