سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امضای درخواست کناره گيری رئيس جمهور مصر توسط 22000000 معترض

مخالفان رئیس جمهور مصر می گویند 22 میلیون مصری درخواست کناره گیری مرسی از قدرت را امضا کرده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، تهیه درخواست کناره گیری مرسی از قدرت و جمع آوری امضا موسوم به «کمپین تمرد» یک روز پیش از راهپیمایی سراسری در اعتراض به سیاست های دولت در جریان است.

یاسر حسن، از معترضین به سیاست های مرسی می گوید برگزارکنندگان کمپین تمرد روز و شب برای جمع آوری امضا از سراسر کشور تلاش کردند و از این راه شبکه ای واقعی از همه اقشار مردم ایجاد کرده اند. برگزارکنندگان تمرد قصد دارند از این راه عامه مردم را وارد صحنه کند و فشار بر گروههای لیبرال و غیردینی مخالف دولت را افزایش دهد. گروههایی که به زعم برگزارکنندگان با نزاع داخلی و چند دستگی فرصت های ایجاد شده را به هدر داده اند.

دفتر مرکزی کمپین تمرد تنها چند قدم با میدان تحریر فاصله دارد و صندوق های حاوی درخواست های امضا شده هر روز تحویل دفتر می شود. امضاهایی که به باور برگزار کنندگان نشان می دهد چگونه جمعیت نود میلیونی مصر به مخالفت با مرسی تغییر موضع داده اند. امضاهای جمع آوری شده پس از تایید با دقت در یک بانک اطلاعاتی ذخیره می شوند تا شبهه ای در صحت آن نباشد.

خالد داود، سخنگوی ائتلاف رسمی احزاب مخالف دولت موسوم به جبهه نجات ملی، معتقد است اکثریت مردم مصر خواستار برگزاری انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام هستند. داود می گوید نمی توانیم سه سال دیگر حاکمیت اخوان المسلمین را تحمل کنیم. او معتقد است دولت تنها منافع اخوان المسلمین را تامین می کند نه ملت مصر.

در سوی دیگر اخوان المسلمین از کمپین تمرد انتقاد می کند. عصام العریان، از رهبران ارشد اخوان المسلمین، می گوید مردم از این کمپین (تمرد) حمایت نمی کنند و برای مخفی کردن این ضعف آنها از مجموعه ای از امضاها استفاده می کنند.

رئیس جمهور مصر روز چهارشنبه در سخنرانی خطاب به ملت به مخالفان خود هشدار داد به جای تظاهرات از راه انتخابات تغییر دولت را پیگیری کنند.

عمرو موسی از رهبران مخالفان از مرسی خواست به صدای مردم گوش دهد و انتخابات زودهنگام برگزار کند.
برچسب ها: مصر ، اخوان ، مرسی ، معترض
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.