سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"باغ ملكوت" شبكه 4 در شب هاي رمضان

گروه معارف شبكه چهار سيما براي ماه مبارك رمضان ويژه برنامه‌اي را با نام "باغ ملكوت" در دست توليد دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي رسانه ملي؛ "باغ ملكوت" عنوان برنامه‌اي تركيبي است كه در 30 قسمت 50 دقيقه‌اي دوگانه هاي فلسفي،وجودي اخلاقي و معنوي را مورد بررسي قرار مي دهد.
 رحيمي تهيه كننده برنامه گفت: اجراي اين ويژه برنامه را مريم مه نگار و رشيد كاكاوند بر عهده دارند و در هر برنامه با حضور كارشناسان مذهبي و اساتيد دانشگاه موضوعاتي همچون خشم و رحم، اميد و يأس، شك و يقين، نيايش و غفلت  و ... را  بررسي مي كند. 
كارشناسان در اين برنامه از منظر روانشناختي ، ديني ،فلسفي يا وجودي، تجربيات و ديدگاه هاي نظري خود را درباره اين دوگانه ها توضيح بيان مي كنند. 
اين برنامه علاوه بر بحث كارشناسي از بخش هاي مختلفي همچون حكايت ها و قصه هاي كهن، قصه هاي كوتاه مدرن، موسيقي و نواهاي عرفاني و معنوي و نكته ها و نيايش هاي قرآني تشكيل شده است. 
وي در تشريح هر يك از بخش ها گفت:موضوعات "حكايت ها و قصه هاي كهن" كه در زمان هاي حد اكثر 4 دقيقه اي توليد مي شود عمدتاً مفاهيم ديني و اخلاقي است كه در قالب حكايات مندرج در كتابهايي چون قابوس نامه – مثنوي كيمياي سعادت – روح الارواح – آثار شيخ اشراق و ... آمده است. در "بخش نكته ها و نيايش هاي قرآني"، ترجمه هاي رسا از متون ادعيه حضرت امير، مفاتيح، صحيفه سجاديه و ساير متون دعا، در حدّ 3 دقيقه با تصوير سازي قرائت مي شود. برش هايي از فيلم هاي برتر داخلي و خارجي كه مضنون اثرگذاري در حوزه اخلاق و معنويت دارند ، گزينش و انتخاب قطعات موسيقي با ماهيت اثرگذار عرفاني و انتخاب جملات اثرگذار با موضوع خدا، اخلاق و بندگي از ديگر بخش هاي اين برنامه تلويزيوني است. 
اين برنامه هم اكنون در مرحله توليد است و قرار است علاوه بر توليد 30 قسمت ويژه ماه مبارك رمضان يك قسمت نير ويژه عيد سعيد فطر تهيه شود./ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.