سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مديرعامل بانك صنعت و معدن خواستار شد:

افزايش سرمايه ‌مطالبه جدي بانكهاي تخصصي

مديرعامل بانك صنعت و معدن با اشاره به ضرورت افزايش سرمايه بانكهاي دولتي به ويژه بانكهاي تخصصي، اين مهم را در حل بخشي از مشكلات تامين نقدينگي بنگاههاي اقتصادي موثر دانست.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، « قربان  دانيالي» در نشست" راهكارها و ابزارهاي تامين مالي"  با بيان اينكه نياز به نقدينگي بخش مولد بر هيچ كس پوشيده نيست افزود: وقتي بخش مولد 60 درصد منابع بانكها را از آن خود مي كند بانكها نيز بايد بتوانند از منابع مالي مناسبي بهره مند باشند تا در اختيار مولدها قرار دهند.

وي، مهمترين منابع بانكهاي تجاري را در حال حاضر، سپرده هاي مردمي دانست و گفت: آيا سپرده هاي مردمي به اندازه نياز بخش صنعت و معدن رشد كرده است؟

مديرعامل بانك صنعت و معدن با انتقاد از اينكه منابع سرمايه اين بانك از سال 86 تا حالا با افزايشي روبرو نبوده است تصريح كرد: افزايش سرمايه بانكها  با توجه به شرايط حاكم بر اقتصاد كشور از ضرورياتي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد.

وي با بيان اينكه خطوط اعتباري كه بانكها تخصصي از بانك مركزي دريافت مي كنند با محدويتهاي همراه است اظهار كرد: منابع در دسترس بانكها بايد اضافه شود تا كانال سازي و كناليزه كردن در بخش مولد به درستي صورت بگيرد همچنين در صد منابع نيز بايد  متناسب تعيين شود چرا كه از  متغيرهاي كلان اقتصاد تاثيرگذار خواهد بود.

دانيالي، يكي از مطالبات جدي بانكها را، افزايش سرمايه بانكهاي دولتي و بويژه بانكهاي تخصصي ذكر كرد و گفت: البته در اين راستا اقداماتي انجام شده است كه از جمله مي توان به 3 بندپيش بيني شده در قانون بودجه امسال اشاره كرد كه اميدواريم تحقق پيدا كند.

وي در ادامه بخش اعظمي از مشكلات بنگاههاي توليدي را در موانع  توليد، بهبود شرايط توليد است ،ارتقاء فرهنگ حمايت از توليد داخل،‌رسيدگي به مسائل ارزي اظهار كرد اما تامين مالي مناسب را نيز از عواملي برشمرد كه در توسعه اقتصادي كشور موثر خواهد بود.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.