سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره گیری از ظرفیت های تولید، لازمه تحقق اهداف سند چشم انداز

رییس خانه صنعت معدن و تجارت جوانان گفت: استفاده از ظرفيت های بخش تولید به تحقق اهداف سند چشم انداز 20 ساله کمک می کند و مي تواند ما را به عنوان قدرت اقتصادي اول منطقه تبديل نمايد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران علی صدری در پیامی به مناسبت روز صنعت و معدن  اظهار داشت: برگزاری مراسم این روز ملی ،نكوداشت كار و تلاش توام با علم و دانش است كه موتور محركه اقتصاد و تامين كننده نياز جامعه و وسيله پيشرفت و توسعه مي باشد.
 
وی ادامه داد:صنعت در ايران از دير باز مورد توجه بوده است اما در برهه اي از تاريخ كشور تحت تاثير درامدهاي نفتي روند طبيعي آن دچار اخلال شد و بجاي تامين نياز واقعي جامعه به بستري براي مصرف كالاهاي وارداتي تبديل گرديد.

صدری با بیان اینکه پس از پيروزي انقلاب اسلامي تلاش بسياري براي تعيين جايگاه واقعي صنعت و هدايت آن در مسير خودكفايي صورت گرفته افزود: امروز صنعت كشور با تمام مشكلات و فراز و نشيب ها داراي ظرفيتي است كه براي كشور به منزله يك اندوخته ارزشمند و يك سرمايه محسوب مي شود.
 
وی اظهار داشت: در زمينه نيروي انساني متخصص و فرهيخته، دانش فني و تجهيزات و امكانات توليد كشور ما در موقعيتي قرار گرفته كه امكان توليد اكثر كالاهاي مورد نياز كشور و تامين نياز كشورهاي منطقه را دارا مي باشد.

رییس خانه صنعت معدن و تجارت تصریح کرد: استفاده از اين ظرفيت همانگونه كه در سند چشم انداز 20 ساله پيش بيني شده است مي تواند ما را به عنوان قدرت اقتصادي اول منطقه تبديل نمايد.
 
وی ادامه داد: مهمترين خواسته صنعتگران از دولت اين است كه به صنعت و توليد نگاهي ملي و راهبردي داشته باشد چراکه با اين نگاه مي توان بخش مهمي از مشكلات كلان كشور را  بر طرف كرد و با تامين منافع ملي موجب ارتقاء اقتدار ملي را فراهم نمود.

صدری تصریح کرد:دولت بايد در سياست هاي كلان اقتصادي بويژه در بخش هاي مالي و پولي  تسهيل فرايند توليد را مد نظر داشته باشد و سياست هاي رفاهي خود را در ارايه توليد و خدمات ارزان  پيگيري كند تا بتواند بين توسعه و عدالت اجتماعي رابطه اي مستقيم برقرار نمايد. 
وی افزود:سياست فعال خارجي در حمايت از اقتصاد كشور و رفع موانع ارتباط با بازار جهاني از ديگر انتظارات بخش صنعت از سياست گذاران كشور مي باشد.

صدری خاطرنشان کرد:صنعتگران كشور همواره بر تعهد خود جهت تلاش در راستاي پيشرفت و توسعه كشور پايبند بوده و در راه سرافرازي و سربلندي ايران عزيز از هيچگونه كوشش و فداكاري دريغ نمي نمايند.

انتهای پیام/
برچسب ها: تولید ، اقتصاد ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.