سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يك مقام نظامي روسيه؛

مسكو طرح ويژه اي براي حمله به عربستان و قطر دارد

يك مقام بلندپايه روسيه درنيروي هوايي اين كشور در اظهاراتي بي سابقه از آمادگي اين كشور براي بمباران عربستان سعودي و قطر خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛روزنامه الديار لبنان در گزارشي نوشت: طي دو روز گذشته تنش هاي سياسي بين رياض ومسكو بر سر بحران سوريه در سطح بي سابقه اي افزايش يافته تا جاييكه يك مقام بلندپايه در نيروي هوايي روسيه چند روز گذشته از آمادگي اين كشور براي حمله به عربستان سعودي و قطر سخن گفته است.

این مقام ارشد نظامی روس که روزنامه مذکور نامی از او نبرده افزود: با استفاده از سوخوی 27 اس یا سوخوی 34 اس به دوحه و ریاض حمله خواهبم کرد.

وی با بیان اینکه این حمله به دلیل اتحاد عربستان و قطر با آمریکا است ادعا کرد: از حریم هوایی ایران و هواپيماهاي سوخت رسان بر فراز درياي خزر برای حمله به ریاض و دوحه استفاده خواهیم کرد.

او در پایان گفت: ممکن است این حمله طی 24 ساعت آینده صورت بگیرد.

اين روزنامه در ادامه نوشت به رغم اينكه روابط ديپلماتيك عربستان وروسيه از زمان از سرگيري در بين سال هاي 1990و1991با كش وقوس هاي زيادي همراه بوده است اما با اين وجود در شرايط كنوني در حالتي وخيم به سر برده و"سعود الفيصل" وزير امورخارجه عربستان هم در ديدار چند روز اخير خود با همتاي آمريكايي خود روسيه را به حمايت از نظام سوريه متهم كرده است.

همچنين سخنگوي وزارت امورخارجه روسيه هم طي سخناني در واكنش به اظهارات وزير امورخارجه عربستان  اين كشور را به حمايت از گروه هاي تروريستي در سوريه متهم كرده است. 

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.