سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بلاتر: جام كنفدراسيون ها آبروي فيفا را خريد

رئيس فدراسيون جهاني فيفا معتقد است جام كنفدراسيون‌هاي اين دوره نه تنها خدشه‌اي به فيفا وارد نكرد بلكه تاثيري مثبت نيز به همراه داشته است.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران و به نقل از سايت فدراسيون جهاني فوتبال، سپ بلاتر رئيس فدراسيون جهاني فوتبال براي اولين بار پس از آغاز نا آرامي‌ها در برزيل در مصاحبه‌اي گفت: جام كنفدراسيون‌هاي اين دوره آبروي فيفا را خريده است.

بلاتر همچنين با مردم كشور برزيل كه در 100 شهر اين كشور براي اعلام اعتراض خود به خيابان‌ها آمده‌اند ابراز همدردي كرد.

گزارش‌ها حاكي از آن است كه تظاهرات بزرگ ديگري تا قبل از باززي فينال بين برزيل و اسپانيا برگزار خواهد شد و همين موضوع اين شك و شبهه را به وجود آورده كه آيا رئيس جمهور اين كشور ديلماروسف براي ديدن مسابقه حاضر خواهد شد يا خير.

درخواست مردم در اين اعتراضات در سطح وسيعي گسترده است آنها به دنبال موقعيت تحصيل و سلامتي بهتر هستند.

البته مي‌توان گفت موقعيت اقتصادي و تورم اخير نيز نقش اساسي در شكل گيري اعتراضات مردمي داشته است.

بلاتر در اين رابطه گفت: فيفا چهره‌اي بسيار قوي‌تر از گذشته از خود نشان داده است چهره ما خدشه‌دار نشد و مي‌توان گفت پيشرفت مثبت نيز داشته است. فوتبال نقش اساسي در اين ميان داشته كه مثبت بوده و احساسات را به رفتار مردم تزريق كرده است.

وي در ادامه افزود: زماني كه مي‌گوئيم فوتبال مردم را به هم ارتباط مي‌دهد تنها در استاديوم نبوده بلكه در خيابان نيز متحد كرده است من اين تظاهرات را درك مي‌كنم اما اين مشكل ما نيست يك مشكل سياسي است من اميدوارم تا زمان شروع جام جهاني پايان يابد تا ما بتوانيم رسالت ورزشي‌مان را در برزيل به انجام برسانيم.

رئيس فدراسيون جهاني همچنين اعلام كرد: ما صبر داريم و مي‌دانيم كه دولت مشكلات را حل خواهد كرد هدف فيفا هم اين نيست كه با برگزاري جام جهاني در كشوري سود مالي ببرد بلكه ما مي‌خواهيم به كشورها كمك كنيم و هرآنچه كمك احتياج دارند در اختيارشان قرار دهيم تا جام جهاني را به يك موفقيت تبديل كنيم./آق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.