سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

بخشی از درآمد نفت به واردات فناوری اختصاص یابد

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان عنوان کرد: تغییر شیوه مدیریت بر دلارهای نفتی برای تغییر شرایط اقتصادی کشور ضروری است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، محمدرضا برکتین با بیان اینکه دلارهای نفتی می توانند در واردات مواد اولیه و کالاهای مصرفی یا انتقال فناوری و کالاهای سرمایه ای به داخل صرف شوند، تشریح کرد: برای رشد صنعت و تولید داخل، دولت بعد باید دلارهای نفتی را با نسبت های معقول و متناسب هم به واردات کالای ضروری و مورد نیاز مردم اختصاص دهد و هم به ورود فناوری و ماشین آلات؛ به طوری که بخشی از مایحتاج ضروری جامعه که در داخل تولید نمی شود از طریق واردات تامین و همزمان با ورود تکنولوژی، امکان تولید این محصولات در برنامه ریزی درازمدت فراهم شود.

وی ادامه داد: به طور مثال در دولت هفتم و هشتم با وجود اینکه قیمت نفت در پایین ترین حد خود بود، به دلیل سیاستگذاری صحیح، هم امکان ذخیره سازی ارز وجود داشت و هم با عبور دلارها از مجرای تولید داخل، شاهد رشد اقتصادی 3/6 درصدی در اقتصاد کشور بودیم.

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه افسار گسیختگی اقتصاد به ضرر صنعت تمام می شود، اضافه کرد: شفافیت اقتصادی، قابل محاسبه بودن تورم، نرخ پایین بهره بانکی و ثبات نرخ ارز و برگرداندن آرامش به بازار از خواسته های بخش صنعت است به طوری که اگر دولت این شاخص ها را تحت کنترل در بیاورد، صنعت رشد خواهد کرد.

برکتین بیان کرد: برای بهبود شرایط اقتصاد و تولید کشور نباید انتظار کوتاه مدت و قبل از 6 ماه از دولت یازدهم داشته باشیم؛ بلکه به زمان نیاز است تا دولت شرایط را به گونه ای کنترل کند تا وضع بدتر نشود و به تدریج سیاست های اقتصادی صحیح را به کار ببرد.

وی چگونگی روابط خارجی را از نکات دیگری دانست که بر اقتصاد تاثیر دارد.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت برخوار خاطرنشان کرد: در حال حاضر امید به دولت آینده در نگاه مردم دیده می شود و این سرمایه مهمی است که دولت یازدهم باید از آن استفاده کند.

برکتین با بیان اینکه اولویت ما نه استان بلکه کشور ایران است، ابراز امیدورای کرد: دولت یازدهم با عقلانیت و درایت به ظرفیت های موجود در استان های مختلف توجه کند و اصفهان را هم نه به عنوان تافته جدابافته، بلکه به عنوان یکی از استان های با ظرفیت بالا، مورد توجه قرار دهد./س

برچسب ها: اصفهان ، اتاق ، بازرگانی ، درآمد ، نفت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.