سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شمال کرمان/

اجرای 300 پروژه کشاورزی در شهرستان انار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان انار گفت: طی یک سال گذشته 300 طرح توسعه بخش کشاورزی در زمینه‌های کشاورزی و دامپروری در شهرستان انار اجرا شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران محمد گرجی اظهار داشت: با تلاش کارکنان این مدیریت در یک سال گذشته حدود 300 طرح توسعه بخش کشاورزی در زمینه‌های کشاورزی و دامپروری در شهرستان انار اجرا شده که مبلغ 78 میلیارد ریال تسهیلات هفت درصد با بازپرداخت شش ساله برای این طرح‌ها پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: کم‌آبی و شوری آب از مهم‌ترین تهدیدات بخش کشاورزی شهرستان انار است که در چند سال اخیر طرح‌هایی برای مقابله با کم‌آبی از جمله اجرای آبیاری تحت‌فشار انجام شده که به دلیل خرده مالکی بودن و نیز بالا بودن شوری آب‌های منطقه و یا تصرفی بودن اراضی کشاورزی اجرای این طرح با محدودیت مواجه شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان انار ابراز داشت: همچنین خاموشی موتور پمپ‌ها در آذرماه طرح دیگری بود که دو سال در انار اجرا شده و در 75 درصد مناطق موفقیت‌آمیز بود، اما پس از دو سال متوقف شد.

گرجی بهره‌گرفتن از طرح آبیاری زیر سطحی با استفاده از لوله‌های سیمانی و یا لوله‌های پی‌وی‌سی را از طرح‌هایی اعلام کرد که در مصرف آب صرفه‌جویی بالایی دارد و موسسه تحقیقات پسته روی هر دو طرح در حال مطالعه است و این موسسه صرفه‌جویی بالای 30 درصد بدون افت عملکرد را برای طرح لوله سیمانی تایید کرده است.

وی بیان داشت: شهرستان انار طی چند سال اخیر 15 میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی در 64 موتور پمپ خرده مالکی برای لوله‌گذاری خطوط انتقال آب و جلوگیری از تلفات آب در مسیر انتقال هزینه کرده است.
برچسب ها: کرمان ، کشاورزی ، انار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.