سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هرمزگان/

سفرهاي تابستاني دل‌چسب‌تر با برنامه‌ريزي کامل‌تر + تصاوير(63)

با اشاره به آغاز فصل تابستان شهرستانهاي استان هرمزگان ميزبان مسافران است.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران، بخش عمده‌ای از مساحت استان هرمزگان را مناطق کوهستانی در بر گرفته‌اند و کوههای این منطقه ادامه رشته کوههای زاگرس اند که به تدریج از شمال شرقی به جنوب شرقی امتداد می‌یابند.

جاذبه های طبیعی 
آب معدنی کمشک:
 
آب معدنی کمشک در منطقه کمشک از توابع بخش جناح شهرستان بستک در غرب استان هرمزگان در جنوب ایران واقع شده است .

بون کوه چهار برکه:
 
بون کوه چهار برکه نام رشته‌ کوهی در جنوب ایران است . این رشته کوه در جنوب شرقی دهستان کوخرد در بخش کوخرد شهرستان بستک و در غرب استان هرمزگان در جنوب ایران واقع شده‌ است . 

پاراو کوخرد: 

پاراو کوخرد نام دو رشته قنات است در غرب و شمال و جنوب دهستان کوخرد در بخش کوخرد شهرستان بستک در غرب استان هرمزگان و از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران واقع شده ‌است . 

جنگل حرا: 

جنگل‌ های حَرّا در حوالی جزیره قشم ، بندرپل ، جزیره هرمز و بندر خمیر مجموعه ‌ای از درختان سر سبز حرا به چشم می ‌خورد که با آبراهه ‌هایش با پرندگان زیبا و طبیعت بکر وحشی اش از منابع توریستی و دیدنی استان می ‌باشد و هر ساله افراد زیادی را برای تماشا به سوی خود جلب می ‌کند و یکى از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است . 

چشمه آب گرم گنو:
 
آب گرم گنو چشمه آب معدنی گنو در فاصله ۳۴ کیلومتری شمال شرقی شهر بندر عباس واقع در بخش مرکزی شهرستان بندر عباس و یکی از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است . 

درخت انجیر معابد کیش:

رختان انجیر معابد ( لور ) جزیره کیش ، به عنوان گنجینه‌ ای طبیعی ، جذاب و زیبا می‌ باشد که عمر آن بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ سال برآورد شده است.

جاذبه های مذهبی 
آرامگاه علمای کوخرد ( دو گنبدان کوخرد ):
 
آرامگاه یا بارگاه ( دو گنبدان ) علماء کوخرد نام یکی از اماکن زیارتی در نزدیکی دهستان کوخرد واقع در بخش کوخرد در شهرستان بستک در غرب استان هرمزگان و یکی از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است . این بنای تاریخی در سمت جنوب جاده بستک به بندر لنگه واقع است .

امامزاده سید مظفر: 

امامزاده سید مظفر واقع در شهر بندر عباس در بخش مرکزی از توابع شهرستان بندر عباس در استان هرمزگان و یکی از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است .

زیارتگاه ( آرامگاه ) خواجه خضر: 
زیارتگاه خواجه خضر واقع در روستای کولغان از بخش مرکزی از توابع شهرستان بندر عباس در استان هرمزگان و یکی از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است . 

مسجد افغان:

این مسجد در محله افغان بندرلنگه قرار دارد و یک شبستان زمستانی و یک شبستان تابستانی دارد که ستون های آن با گچبری قالبی زیبا و برجسته شده است . 

مسجد بازار مساح:
 
مسجد بازار مساح یکی از مساجد تاریخی و معماری بندر لنگه واقع در بخش مرکزی شهرستان بندر لنگه و از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است . 

مسجد بربار: 
مسجد بربار مسجدی تاریخی واقع در روستای بربار از توابع بخش کوخرد شهرستان بستک در غرب استان هرمزگان ، یکی از آثارهای تاریخی و از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است . 

مسجد برخ ( قشم ): 

مسجد 1200 ساله شیخ برخ ( قشم ) ، واقع در بخش مرکزی از توابع شهرستان قشم که در روستای کوشه جزیره قشم واقع شده است و از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است . 

مسجد جامع بستک ( مسجد جدید ): 

مسجد جامع بستک ( مسجد جدید ) واقع در شهر بستک در بخش مرکزی شهرستان بستک در غرب استان هرمزگان است .

مسجد جامع بندر عباس: 

مسجد جامع بندر عباس واقع در شهر بندر عباس در بخش مرکزی از توابع شهرستان بندر عباس در استان هرمزگان و یکی از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است . 

مسجد جامع قبله: 

مسجد جامع قبله نام مسجدی است واقع در دهستان کوخرد در بخش کوخرد شهرستان بستک استان هرمزگان ایران . این مسجد در سال ۱۳۱۰ هجری قمری ساخته شده‌ است . 

مسجد جامع قدیمی بستک:
 
این مسجد ، اولین مسجد جامعی است که در بستک بنا شده ‌است و یکی از اماکن تاریخی و از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است . 

مسجد چاله کوخرد:

مسجد چاله کوخرد مسجدی تاریخی واقع در روستای چاله از توابع بخش کوخرد شهرستان بستک در غرب استان هرمزگان ، یکی از آثار های تاریخی و از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است . 

مسجد دژکان:
 
قشم این مسجد در نزدیکی بندر خمیر ، در روستای دژکان واقع شده و تاریخ بنای آن مشخص نیست . 

مسجد کوردان: 

مسجد کُوردان مسجدی تاریخی واقع در روستای کُوردان از توابع بخش کوخرد شهرستان بستک در غرب استان هرمزگان است . 

مسجد کوشه(قشم) :

مسجد کوشه (قشم) در روستای کوشه در بخش مرکزی از توابع شهرستان قشم و از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است . 

مسجد لاور: 

مسجد لاور ( مسجد جامع ) مسجدی تاریخی واقع در روستای لاور شیخ از توابع بخش کوخرد شهرستان بستک در غرب استان هرمزگان است . 

مسجد لوز: 

مسجد لُوز یا ( مسجد فکری ) مسجدی تاریخی واقع در دهستان کوخرد در بخش کوخرد شهرستان بستک در غرب استان هرمزگان ، یکی از آثار های تاریخی و از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است . 

مسجد ملک بن عباس: 

مسجد ملک بن عباس واقع در شهر بندر عباس در بخش مرکزی از توابع شهرستان بندر عباس در استان هرمزگان و یکی از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است .

مسجد منبر کهنه: 
مسجد منبر کهنه واقع در شهر بندر عباس در بخش مرکزی از توابع شهرستان بندر عباس در استان هرمزگان و یکی از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است . 

مسجد ناصری ( بندر عباس ) :
مسجد ناصری ( بندرعباس ) واقع در شهر بندر عباس در بخش مرکزی از توابع شهرستان بندر عباس در استان هرمزگان و یکی از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است . 

معبد هندو ها: 

معبد هندو ها که در شهر بندر عباس واقع شده ، در سال ۱۳۱۰ هجری قمری ، در زمان حکومت محمد حسن ‌خان سعد الملک احداث شده ‌است . اساس ساختمان این معبد عبارت است از یک اتاق چهار گوش میانی که بر روی آن گنبدی قرار گرفته ‌است .

جاذبه های باستانی 
بازار تاریخى بستک: 

بازار بستک معروف به ( مجموعه بازار بستک ) واقع بخش مرکزی شهرستان بستک در غرب استان هرمزگان ، یکی از آثار های تاریخی و از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است . 

بازار مساح ( بندر لنگه ): 

بازار مساح بازاری تاریخی واقع در بخش مرکزی شهرستان بندر لنگه و از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است .
 
تپه مارو: 

تپه مارو یا ( تپه خیرآباد ) نام یکی از مناطق تاریخی استان هرمزگان است . 

حمام خانی بستک:
 
حمام خان بستک ( گرمابه ) واقع در شهر بستک در بخش مرکزی شهرستان بستک در غرب استان هرمزگان قرار دارد . 

حمام سیبه:
 
حمام سیبه نام گرمابه ‌ای تاریخی در روستای کوخرد از توابع بستک واقع در بخش کوخرد شهرستان بستک در غرب استان هرمزگان ، از آثار هاى تاریخى و از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است . 

حمام گله ‌داری:
 
حمام گله داری واقع در بخش مرکزی شهرستان بندر عباس و یکی از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است . این حمام تنها حمام باقیمانده قدیمی شهر بندر عباس است و احداث آن در اواخر قرن سیزدهم هجری قمری صورت گرفته ‌است . در حال حاضر به عنوان موزه مردم شناسی استان هرمزگان مورد بهره برداری می ‌باشد .

سورو ( بندر عباس ): 

محله باستانی سورو واقع در شهر بندر عباس در بخش مرکزی از توابع شهرستان بندر عباس در استان هرمزگان و یکی از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است . 

شهر باستانی حریره: 

شهر باستانی حریره ، واقع در بخش کیش از توابع شهرستان بندر لنگه و از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است . وسعت این شهر باستانی ۱۲۰ هکتار است که از مجموعه ساحلی و خانه اعیانی ، حمام ، مسجد و قنات ‌های قدیمی تشکیل یافته ‌است و این محوطه به شماره ۱۸۸۶ به ثبت آثار ملی ایران رسیده ‌است . 

عمارت کلاه‌ فرنگی: 

عمارت کلاه‌ فرنگی واقع در بخش مرکزی شهرستان بندر عباس و یکی از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است . 

قلعه آماج: 

قلعه آماج یکی از دژ های تاریخی منطقه کوخرد در بخش کوخرد شهرستان بستک در غرب استان هرمزگان در جنوب ایران واقع شده ‌است . 

قلعه ایلود: 

قلعه ایلود قلعه ‌ای تاریخی واقع در روستای ایلود از توابع بخش مرکزی شهرستان بستک در غرب استان هرمزگان ، یکی از آثار های تاریخی و از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است . « قلعه ایلود » یکی از محکمترین قلاع بستک بوده ‌است . آثار این دژ برفراز قله کوه ایلود باقی مانده ‌است. 

قلعه پرتغالى ها در جزیره قشم: 

این قلعه در زمان سلسله صفوی توسط مهاجمین پرتقالی ساخته شده است . 

قلعه توصیله: 

قلعه توصیله یکی از قلعه‌های سه‌گانه و تاریخی کوخرد واقع در بخش کوخرد و در غرب استان هرمزگان ایران است . 

قلعه جناح:

قلعه جناح قلعه ‌ای تاریخی واقع در شهر جناح در بخش جناح شهرستان بستک در غرب استان هرمزگان ، یکی از آثار های تاریخی و از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است .

قلعه دختران ( رودان ): 

قلعه دختران ( رودان ) واقع در بخش مرکزی از توابع شهرستان رودان در استان هرمزگان و یکی از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است . 

قلعه دیده بان:
 
قلعه دیده بان مرکز فرمانروائی جهانگیریه و بستک ، قلعه‌ ای تاریخی واقع در غرب استان هرمزگان ، یکی از آثار های تاریخی و از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است .
 
قلعه سیبه: 

دژ تاریخی سیبه در بخش کوخرد بستک هرمزگان در جنوب ایران است .
 
قلعه فتویه: 

قلعه فتویه قلعه ‌ای تاریخی واقع در دهستان فتویه از توابع بخش مرکزی شهرستان بستک در غرب استان هرمزگان است.
 
قلعه قشم:
 
لعه قشم که از 400 سال پیش باقی مانده از جمله قلعه‌ های پرتغالی است که با سنگ مرجان و ساروج ساخته شده است .

قلعه قلات:
 
قلعه قلات قلعه‌ ای تاریخی واقع در شهر بستک در بخش مرکزی شهرستان بستک در غرب استان هرمزگان ، یکی از آثار های تاریخی و از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است .
 
قلعه کوهیج: 
قلعه کوهیج قلعه‌ ای تاریخی واقع در روستای کوهیج از توابع بخش مرکزی شهرستان بستک در غرب استان هرمزگان ، یکی از آثار های تاریخی و از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است . 

قلعه لشتان: 
قلعه لشتان نام قلعه ‌ای است بر فراز کوه « شاهینکوه » در بخش مرکزی شهرستان بندر لنگه و از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است . « قلعه لشتان » در شش کیلومتری شمال شرقی شهرستان بندر لنگه و در شمال روستای بارچاه واقع شده ‌است .
 
کاروانسرای حیدرآبادی: 

کاروانسرای حیدر آبادی آثاری تاریخی و باستانی در سر راه ارطباتی شهرستان لار به شهرستان بستک.این کاروانسرا در جاده قدیمی‌ لار به صحرای باغ واقع شده ‌است . 

کاروانسرای لرد محیا: 

کاروانسرای لَردِ محیا آثاری تاریخی و باستانی در سره راه ارطباتی شهرستان لار به بستک . لَرد مَحیا تفریحگاهی است از توابع بخش مرکزی شهرستان بستک در غرب استان هرمزگان در جنوب ایران واقع شده است .
 
کاروانسراى او شیرینو :

کاروانسرای او شیرینو واقع در ۹ کیلومتری سمت جنوب کوخرد در پشتخه او شیرینو از توابع بخش کوخرد شهرستان بستک در غرب استان هرمزگان ، یکی از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است . 

کاروانسراى بستک: 

کاروانسرای بستک واقع در شهر بستک در بخش مرکزی شهرستان بستک در غرب استان هرمزگان ، یکی از آثار تاریخی و از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است .

کاروانسراى بلدنگ: 

کاروانسرای بلدنگ آثاری تاریخی و باستانی در سره راه ارتباطی شهرستان لار به شهرستان بندر لنگه واقع شده‌ است . 

کاروانسراى بون کوه: 

کاروانسرای بون کوه یکی از کاروان ‌سرا های غرب استان هرمزگان در جنوب ایران است که مربوط به دوره زندیان است . 

کاروانسراى بهر ترک: 

کاروانسرای بُهر ترک یکی از کاروان ‌سراهای غرب استان هرمزگان در جنوب ایران است که مربوط به دوره قاجاریه است .
 
کاروانسراى سه‌ نخود: 

کاروانسرای سه نخود اثری تاریخی ، دیدنی و باستانی می ‌باشد که در جنوب ایران بر سر راه ارتباطی شهرستان لار ، شهرستان بستک به شهرستان بندر لنگه در غرب استان هرمزگان واقع شده‌ است .
 
کاروانسراى کمبرده:
 
کاروانسرای کُمبردُه یکی از کاروان ‌سراهای غرب استان هرمزگان در جنوب ایران است که مربوط به دوره زندیان است .
 
کاروانسراى گاگلکى:
 
کاروانسرای گاگُلَکی آثاری تاریخی و باستانی در سره راه ارطباتی شهرستان لار ، شهرستان بستک به شهرستان بندر لنگه واقع شده ‌است .
 
کاروانسراى مهران: 

کاروانسرای مهران یکی از کاروان ‌سراهای غرب استان هرمزگان در جنوب ایران است که مربوط به دوره زندیان است .
 
کاروانسراى نیمه:
 
کاروانسرای نیمه آثاری تاریخی و باستانی در سر راه ارتباطی شهرستان لار ، شهرستان بستک به شهرستان بندر لنگه واقع شده ‌است . بنای موسوم به « کاروانسرای نیمه » در کیلومتر ۲ جاده آسفالته لار ، بستک و در دشت صحرای نیمه در کنار برکه نیمه قرار گرفته ‌است . 

کاروانسراى کُوردان: 
کاروانسرای کوردان واقع در روستای کوردان در بخش کوخرد شهرستان بستک در غرب استان هرمزگان ، یکی از آثار های تاریخی و از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است .

جاذبه های تفریحی 
جزیره کیش:
 
کیش جزیره ‌ای از توابع بخش کیش شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان و یکی از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است . در گذشته این جزیره را به نام « قیس » می‌ خواندند . شکل این جزیره بیضوی مانند است و در ۱۲ کیلومتری ساحل شیبکوه واقع شده ‌است . این جزیره یک میلیون نفر گردشگر را سالانه به خود جذب می کند .

سد بز:
 
سد بُز نام سدی است تاریخى واقع در بخش کوخرد شهرستان بستک در غرب استان هرمزگان ، یکى از آثار هاى تاریخى و از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است. 

لنج سازى در بندر کنگ:

لنج ‌سازی بندر کنگ واقع در شهر کنگ از توابع بخش مرکزی شهرستان بندر لنگه و از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است .

جاذبه های فرهنگی 
موزه آب:
 
موزه آب یا ( موزه آب بندر عباس ) نام یکی از مناطق تاریخی استان هرمزگان است . این موزه در بخش مرکزی شهرستان بندر عباس در استان هرمزگان قرار دارد و یکی از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است . این موزه یکی از زیر مجموعه‌ های خیابان ۲۲ بهمن شهر بندر عباس است ، و قدمت آن به دوره صفویه می‌ رسد./ز 
برچسب ها: استان ، هرمزگان ، جاذبه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.