سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر روحاني در همايش افق رسانه:

دولت آينده به وعدهاي خود وفادار خواهد بود/ اين دولت وامدار هيچ حزب و جناحي نيست/ اعتماد مخاطب به رسانه سرمايه ارزشمندي است

رئيس جمهور منتخب ملت گفت: هيچ فردي در اين کشور فراتر از قانون نيست و همه مردم و مقامات ذيل قانون معني پيدا مي‌کنند و قانون گرايي مبناي حرکت مردم و دولت آينده خواهد بود و اعتدال بدون قانون‌گرايي و شفافيت امکان پذير نيست.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، "حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني" در سي و دومين همايش افق رسانه حضور پيدا کرد. 

اين خبر آنلاين منتشر مي‌شود...

** رئيس جمهور منتخب ملت در مورد شخصيت شهيد بهشتي گفت: اين شهيد بزرگوار نمونه اعتدال، وقار، متانت، صبر، بردباري، عقلانيت و اخلاق بود.

** وي افزود: حضور مردم پاي صندوق‌هاي راي و نشاط آنها پيروزي بود و اين حضور نقطه عطفي در تاريخ کشورمان طي سال‌هاي اخير محسوب مي‌شود.

** حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر روحاني  ادامه داد: در خلق اين عظمت همه ما دست قدرت، حکمت و رحمت الهي به خوبي مشاهده مي کنيم و او بود که دلها را به سمت اين شکوه بزرگ تاريخي و حماسه هدايت کرد.

** وي  افزود: در خلق اين حماسه نقش اصلي از آن ملت است که در اين زمينه با فهم و درک و تلاش حضور خود را نشان دادند، البته رهنمودهاي مقام معظم رهبري از آغاز تا پايان نقش بي بديلي داشت.

** وي افزود: صدا و سيما در خلق اين حماسه نقش بسيار ارزشمندي داشت و با برنامه‌هاي متنوع هم مردم را تشويق به حضور کرد و هم کانديداها را براي آنها معرفي کرد.

** حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر روحاني ادامه داد: صندوق‌‌هاي راي به معناي جمهوريت، اسلاميت، مشروعيت سياسي و قانوني و مقبوليت است.

** وي تصريح کرد: جايگاه راي مردم و ولايت مردم در طول ولايت الهي قرار دارد و اين انتخابات تمام شبهات و سوالات را درباره انتخابات و مشروعيت نظام پاسخ داد.
 
** رئيس جمهور منتخب ملت تاکيد کرد: اين انتخابات آب زلالي بود که بر آيينه جمهوري اسلامي ايران که گرد و غبار گرفته بود، پاشيده شد و فضا را شفاف و پاکيزه کرد.

** وي ادامه داد: همه دنيا از نو جمهوري اسلامي ايران، ملت ايران، مردم سالاري ديني، آزادي و دموکراسي واقعي را در اين کشور مشاهده کردند.

** حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني تصريح کرد: ما در منطقه پيشتاز انتخابات در تاريخ بوديم و اولين پارلمان و مجلس شوراي ملي بيش از صد سال پيش در کشورمان تاسيس شده است.

** وي افزود: ملت ما سابقه طولاني در انتخابات دارد و پس از انقلاب اسلامي جايگاه خاصي براي راي و نظر مردم مشخص شده است و اين امام راحل بود که 47روز پس از پيروزي انقلاب اسلامي مردم را به پاي صندوق‌هاي راي دعوت کرد.

** رئيس جمهور منتخب ملت تاکيد کرد: محصول انقلاب ما جمهوري اسلامي ايران است که اين جمهوري اسلامي برآمده از صندوق‌هاي راي است.

** حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر روحاني افزود: راي‌هاي مردم بسيار افتخار آميز است و چند درصدي هم که پاي صندوق راي نيامدند، حالا پشيمان هستند.

** وي ادامه داد: امام راحل اين درس را به ما ياد داد که انتخاب نظام، مسئولين و مسير اداره کشور در چارچوب مقررات اسلامي از آن مردم است.

** حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر روحاني افزود: اين انتخابات فرصت استثنايي براي همه بود و همه بايد به خوبي پيام آن را بگيرند، احترام بگذارند و عمل کنند.

** وي تاکيد کرد: ملت ايران در انتخابات نشان دادند عاشق کشورشان، سروشت، اينده و اهداف ملي خود هستند؛ ضمن اين که ملت در اين انتخابات گفتند ما خواهان تغيير و تحول هستيم.

** رئيس جمهور منتخب ملت ادامه داد: اکثريت مردم ايران راي به اعتدال، عقلانيت، خردورزي، مشورت، راه کارشناسي، دوري از افراط و تفريط و خودسري دادند که بسيار روشن است و همه ما بايد تسليم اين راي باشيم و دولت آينده هم بايد تسليم راي باشد.

** حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر روحاني تصريح کرد: دولت آينده بايد در چارچوب اعتدال حرکت و از افراط و تفريط پرهيز کند و پاسدار حقوف همه افراد ملت باشد.

** وي تاکيد کرد: دولت موظف است همه مردم را در اجراي قانون و دادن فرصت‌ها برابر ببيند و در عين حال راهي برگزيند که راي اکثريت باشد و آن راه، راه اعتدال است، و به مردم قول مي‌دهم به وعده‌هايي که داده ام عمل کنم.

** رئيس جمهور منتخب ملت ادامه داد: اعتقاد دارم ملت ايران همواره راه ميانه را از مشروطه تا امروز مي‌پسندد و مردم همواره از افراط و تفريط رنج برده و مشکلات فراواني را متحمل شده‌اند.

** وي تصريح کرد: هيچ فردي در اين کشور فراتر از قانون نيست و همه مردم و مقامات ذيل قانون معني پيدا مي‌کنند و قانون گرايي مبناي حرکت مردم و دولت آينده خواهد بود و اعتدال بدون قانون‌گرايي و شفافيت امکان پذير نيست.

** حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر روحاني تاکيد کرد: اعتدال در سياست خارجي نه تسليم است نه ستيز بلکه اعتدال تعامل موثر و سازنده با جهان است.

** وي افزود: در اين دوران اگر محاسبه قدرت به درستي انجام نشود بسيار خطرناک است، يعني قدرت ملي را نبايد کمتر از آنچه که هست و نبايد بالاتر از واقعيت تعريف کنيم.

** رئيس جمهور منتخب ملت با بيان اين که دولت آينده وامدار هيچ حزب و جناحي نيست، افزود: از هر طيف و جناح به شرط اعتدال و ميانه روي شايسته ترين افراد را انتخاب خواهيم کرد.

** وي افزود: ما در اين دوره برداشت ما بايد منطبق با شرايط جهاني، رفتار ساير بازيگران و توانايي ملي خودمان باشد؛ و اگر واقعيت‌ها براي ما روشن باشد، آن وقت مي‌توانيم رفتار محاسبه شده بهتري براي تامين منافع ملي خود داشته باشيم.

** حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر روحاني تاکيد کرد: ايران به عنوان بزرگترين قدرت منطقه‌اي در شرايط گذار تاريخي بايد بتواند نقش خود را ايفا کند و براي اين کار نياز به اعتدال داريم.

** رئيس جمهور منتخب ملت افزود: دشمن قصد دارد جمهوري اسلامي ايران را در صحنه جهاني با چهره امنيتي معرفي کند که ما بايد نقشه دشمن را بشکنيم و براي اين کار نيازمند تدبير، برنامه و قدم‌هاي مطمئن و اساسي هستيم.

** رئيس جمهور منتخب ملت با اشاره به برخي گمانه زني‌ها در مورد کابينه دولت آينده اظهارداشت: اين حرفها صرفا گمانه زني است زيرا هيچ تصميمي تاکنون در اين زمينه اتخاذ نشده است.

** وي با اشاره به فعاليت رسانه ملي افزود: صدا و سيما گفتمان اعتدال را در ابعاد مختلف براي مردم با حضور صاحب نظران بيش از گذشته تبيين کند.

** حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر تصريح کرد: اگر توهين و افترا بد است براي همه بد خواهد بود و بايد به اخلاق گرايي توجه ويژه داشته باشيم.

** وي تاکيد کرد: اعتماد مخاطب به رسانه سرمايه ارزشمندي است و نبايد فکر کنيم که شاخص اعتماد به ميزان بيننده و خواننده آن است.

** رئيس جمهور منتخب ملت ادامه داد: تلاش براي پرکردن شکاف‌هاي ارزشي و رفتاري ميان اقشار جامعه، جامعه و حاکميت و شکاف ميان نسلي مي تواند يکي از رسالت هاي رسانه باشد.

** وي افزود: ترويج و وفاداري به مشي اعتدال به مفهوم منطقي کردن نگرش‌ها، تقاضاها و رفتارهاي اجتماعي و پرهيز از افراط و تفريط از ديگر رسالت‌هاي رسانه است.

** رئيس جمهور منتخب ملت ايران خاطرنشان کرد: حکومتي که ريشه در حمايت مردم دارد و از حضور راي دهندگان مشروعيت مي‌يابد نه تنها از رسانه آزاد نمي‌هراسد بلکه از آزادي قانون مند و مسئولانه، استحکام بيشتري خواهد گرفت.


انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.