سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

متلاشي شدن 25 باند قاچاق مواد مخدر در آذربايجان غربي

فرمانده انتظامي آذربايجان غربي از متلاشي شدن 25 باند قاچاق مواد مخدر در استان طي سه ماهه گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران فرمانده انتظامي آذربايجان غربي با اشاره به اينکه در سه ماهه امسال 25 باند تهيه و توزيع مواد مخدر در استان متلاشي شده است، گفت: در اين راستا 170 نفر قاچاقچي، هزار و 161 نفر توزيع کننده و 220 نفر نگهدارنده مواد مخدر دستگير و تحويل مراجع قضايي شده اند.
 
سردار "يحيي شرفي" افزود: در اين راستا يک تن و 272 کيلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان توسط فرماندهي انتظامي، مرزباني، اداره اطلاعات، گمرکات استان و ساير مبادي کشف شده که اين ميزان در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد سه درصدي برخوردار است.
 
وي ادامه داد: در سه ماهه سالجاري همچنين يک تن و 813 کيلوگرم انواع پيش سازهاي مواد مخدر صنعتي در استان کشف و ضبط شده است.
 
سردار "شرفي" در بخش ديگري از سخنان خود به برنامه هاي اين فرماندهي در مبارزه با مواد مخدر اشاره و تصريح کرد: تشديد برخورد با عوامل اصلي و سران شبکه هاي قاچاق و ترانزيت مواد مخدر، گسترش اقدامات کنترلي در مبادي ورودي و گلوگاهها و تعامل سازنده و استفاده بهينه از امکانات مرزباني در کنترل مرزها از مهمترين اين اقدامات است.
 
وي تشديد طرح شناسايي و پاکسازي مناطق آلوده، اجرايي کردن سند جامع پيشگيري اوليه از اعتياد، تشديد اقدامات در راستاي افزايش ظرفيت مراکز ترک اعتياد و استانداردسازي و رفع خلاء هاي موجود در اين مراکز، تلاش در جهت رشد فروش اموال مصادره اي و توقيفي و پيگيري مستمر براي راه اندازي اردوگاه زندانيان مواد مخدر را از ديگر برنامه هاي اين فرماندهي در راستاي مبارزه با بلاي خانمانسوز اعتياد ذکر کرد.
 
فرمانده انتظامي آذربايجان غربي در پايان با بيان اينکه استان آذربايجان غربي 960 کيلومتر مرز مشترک با سه کشور خارجي دارد ،خاطرنشان ساخت: با مجاهدت و تلاش پليس استان و حمايت دولت در حال حاضر 800 کيلومتر از اين مرز خاکي مسدود و اميدواريم 150 کيلومتر خلاء مرزي نيز با تامين اعتبارات لازم برطرف شده تا شاهد ورود هيچگونه مواد افيوني از مرزهاي مشترک به داخل کشورمان نباشيم. /ل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.