سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برپایی کارگاه ساخت عروسک های نمایشی در دومین جشنواره تئاتر شهر

کارگاه ساخت عروسک های نمایشی زیر نظر میترا کریم خانی و نادیا محمدیه دو کارگردان و طراح تئاتر عروسکی از هفته دوم تیر در فرهنگسرای اندیشه آغاز می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی دومین جشنواره تئاترشهر، میترا کریم خانی یکی از دو مدرس این کارگاه گفت: در این کارگاه ساخت انواع عروسک های نمایشی را خواهیم داشت، اما آموزش ساخت عروسک به فراخور گروه‌های سنی شرکت‌کننده در کارگاه‌ها خواهد بود. اگر بچه‌های گروه سنی دبستان در این کارگاه حضور داشته باشند با ساخت عروسک‌های دستکشی و انگشتی کار می‌کنیم که از متریالی مانند پارچه و اسفنج در ساخت آنها استفاده می‌شود. به تناسب مهارت شرکت‌کنندگان، روش ساخت عروسک‌ها  تفاوت دارد و به گروه‌هایی که مهارت بیشتری داشته باشند عروسک های میله‌ای، باتومی و در نهایت دو بعدی آموزش داده می‌شود.
این کارگردان تئاتر کارگاه های آموزشی را یک ضرورت ارزیابی کرده و گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی باعث می‌شود به دیدگا‌ه‌های جدیدی درچگونگی ارتباط باگروه‌های سنی مختلف دست پیدا کنیم. با برگزاری این کارگاه‌ها ما هم وارد ارتباط از نوع دیگری با مخاطب می‌شویم و چیزهای بسیاری از آنها یاد می‌گیریم. حتی با برخورد با بچه‌های کوچک دیدگاه جدیدی پیدا می‌کنیم و آنها هم مهارت‌های تازه‌ای یاد می‌گیرند.
این مدرس تئاتر تصریح کرد: برپایی کارگاه های آموزشی و جشنواره تئاتر شهر باعث می‌شود که میدان کار برای هنرمندان تئاتر گسترده تر شود. موجب می‌شود که ما دوباره دور هم جمع شویم، چون در شرایط فعلی امکان کار برای همه وجود ندارد و این جشنواره امکان کار را برای ما به وجود می‌آورد. 
وی با اشاره به گستردگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری و امکاناتی که در این سازمان وجود دارد ابراز امیدواری کرد که جشنواره تئاتر شهر تمام شهر تهران را پوشش دهد تا با تبلیغات و اطلاع‌رسانی بیشتر علاقمندان تئاتر بیش از گذشته در جریان برگزاری این جشنواره قرار بگیرند./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.