سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اکوادور : مساله اصلی پاسخگویی آمریکا در قبال مساله جاسوسی است

ريکاردو پاتينو وزير امور خارجه اکوادور گفت توجه جهان به ادوارد اسنودن افشا کننده اطلاعات آژانس امنيت ملي آمريکا بي دليل است و به جاي آن توجهات بايد به آمريکا و توضيحات اين کشور درباره برنامه محرمانه نظارتي جهاني اين کشور معطوف باشد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، پاتينو روز جمعه بعد از بازگشت از سفر رسمي خود به جنوب شرق آسيا در فرودگاه کيتو گفت: آمريکا بايد توضيحي شفاف و کامل به شهروندان جهان درباره اين مسئله بدهد اما در عوض توجه کل جهان هم اکنون به اتفاقاتي معطوف است که براي ادوارد اسنودن مي افتد. اسنودن موضوعاتي را فاش کرده است که از نقض معاهدات بين المللي و حقوق بين الملل حکايت دارد. نگاه همه به  اين موضوع معطوف شده است که آيا اسنودن بازداشت مي شود يا خير در صورتي که مشکل اين نيست.
مقامات روسيه اعلام کرده اند اسنودن در منطقه ترانزيت فرودگاه مسکو و در خارج از کنترل روسيه است.
مقامات اکوادور به صورت علني اعلام کرده اند تا زماني که اسنودن وارد اکوادور يا سفارت اين کشور نشود آنها نمي توانند درخواست پناهندگي وي را بررسي کنند.
دو مقام دولتي اکوادور که از روند اين مذاکرات مطلع است گفت اکوادور طرح هايي مفصل براي پذيرش و ميزباني اسنودن داشت.
يکي از اين مقامات گفت اما ممانعت روسيه از دادن اجازه به اسنودن براي خروج از اين کشور يا همراهي توسط مقامات اکوادور، اين طرح ها را بي نتيجه گذاشته است.
وي که خواست نامش فاش نشود افزود اسنودن قصد داشت از مسکو به کيتو برود اما پس از آنکه در فرودگاه مسکو گيرافتاد، اکوادور از روسيه خواست به وي اجازه دهد با پروازي مسافري در ويتنام يا سنگاپور با پاتينو ملاقات کند و به همراه وزير امور خارجه اکوادور به کيتو برود.
وي ادامه داد روسيه درخواست هاي اکوادور را براي دادن اجازه به اسنودن براي ترک مسکو يا اعزام يک هواپيماي دولتي اکوادور براي انتقال وي رد کرده است.
دولت آمريکا بارها اعلام کرده است برنامه نظارتي اين کشور براي تامين امنيت شهروندان آمريکا و جلوگيري از حملات ضروري است.









تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.