سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماينده مجلس انگليس : انگلیس با حمایت از تروریست های سوریه خود در معرض خطر حملات تروریستی است

جرج گالووي نماينده مجلس انگليس در مصاحبه با شبکه تلويزيوني راشا تودي گفت: دولت انگليس با حمايت از گروههاي تندرو در سوريه خطر حملات تروريستي به شهروندانش را افزايش مي دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، گالووي در مصاحبه با اين شبکه تلويزيوني گفت:انگليس هم از داخل و هم از خارج در معرض حملات تروريستي قرار دارد.آنچه که در اين ميان مشهود است شکاف بين سياست خارجي انگليس و خطر تروريسم است.اگر شما کشوري را در جهان اشغال کنيد آنگاه خطري واقعي را براي کشور خود ايجاد مي کنيد.ما مانند دخالت در ليبي هم اکنون در امور سوريه دخالت مي کنيم و يک گام هم به جلو برداشته ايم و اسلحه و پول را در اختيار گروههاي تندرو و تروريست  اين کشور قرار مي دهيم. اگر از روي ديگر سکه به اين موضوع نگاه کنيم در حقيقت ما با حمايت از اين گروههاي تروريستي  بايد انتظار حملات تروريستي را در خيابانهاي شهرهاي خود داشته باشيم.
وي افزود:ما چندي پيش شاهد  حادثه کشته شدن يک سرباز  انگليسي به دست فردي تندرو در مقابل چشمان شهروندانمان در يکي از محلات  لندن  بوديم و شما تصاوير آن را هم در اختيار داريد.شما تصاوير انفجار در مترو و يک اتوبوس را در سال دو هزار و پنج در لندن در اختيار داريد و همه مي دانيم که دليل اين حملات ناشي از حمايت از گروههاي تروريستي است و ما بارها به اين موضوع اشاره کرده ايم.
نماينده مجلس انگليس در ادامه گفت:اين موضوع(افزايش بودجه سازمان اطلاعات و امنيت انگليس)نه تنها اثر مثبتي براي مقابله با تروريسم نداشته بلکه اثر منفي داشته است.اين موضوع تنها ما را در معرض خطر بيشتر تروريسم قرار مي دهد و به مردم ما بيشتر حمله مي شود.حمايت ما از گروههاي تکفيري تندرو که حتي يک اسقف مسيحي را سر مي برند و از آن تصوير برداري مي کنند و زنان و کودکان به اين صحنه نگاه مي کنند و آن را در اينتر نت قرار مي دهد و در هنگام اين عمل خود نام خدا را بر زبان مي آورند تنها به ضرر ما خواهد بود. ديويد کامرون نخست وزير انگليس زماني که درخواست ميليونها پوند براي مقابله با تروريسم را دارد در حقيقت مي خواهد از اين عوامل تروريستي حمايت کند.
گالووي در پايان گفت: افزايش شکاف در جامعه انگليس نگران کننده است. ما نبايد اين موضوع را کم اهميت جلوه دهيم.حملاتي بر ضد مساجد مسلمانان انجام شده است.اکثريت مردم انگليس مخالف اين حملات هستند و فاشيسم در اين کشور هيچ جايي ندارد.کشور ما همراه روسيه در مقطعي از تاريخ فاشيسم را در اذهان مردم از بين برد. اگر امروز افرادي هم  از صليب هاي شکسته و نماد هاي فاشيسم استفاده مي کنند و طرفدار آن هستند در انگليس جايي نداشته و نخواهند داشت.بر اساس نظرسنجي هاي انجام شده در انگليس بيشتر مردم اين کشور دولت را به خاطر حمايت تسليحاتي از گروههاي شورشي در سوريه مورد سرزنش قرار داده اند .پيش از جنگ عراق هم بيشتر مردم انگليس مخالف حمله کشورشان به عراق بودند.ديدن تصاوير سر بريدن اسقف مسيحي و به دندان کشيدن قلب يک سرباز سبب شد تا از ميزان محبوبيت دولت انگليس  به شدت کاسته شود.







تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.