سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

قمي‌ها 28 ميليارد ليتر آب مصرف كردند/ افزايش شديد مصرف آب در قم

مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به افزايش هفت و نيم درصد مصرف آب در قم طي سه ماه گذشته گفت: اگر روند مصرف آب ادامه داشته باشد، آب سرشاخه‌هاي دز تنها تا 10 سال ديگر پاسخگوي نياز شهر قم است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، عبدالحميد توكلي‌بينا با ابراز تاسف از مصرف بي‌رويه آب اظهار داشت: متاسفانه هرچه قدر هم آب با هزينه‌هاي گزاف تامين شود باز هم مردم سخاوتمندانه از آن استفاده مي‌كنند.
وي كليد مقابله با چالش جهاني آب را صرفه‌جويي در مصرف و پرهيز از اسراف عنوان كرد و افزود: نظام مقدس جمهوري اسلامي براي تامين آب سالم و بهداشتي قم از ابتداي انقلاب طرح‌هاي مختلفي را اجرا كرده است.
توكلي‌بينا انتقال آب از دشت‌ علي‌آباد، ساخت سد 15 خرداد به دستور امام خميني(ره) و اجراي شبكه دوم آب قم را از جمله اين طرح‌ها برشمرد و خاطرنشان كرد: آخرين راه براي تامين آب قم، اجراي پروژه انتقال آب از سرشاخه‌هاي دز به قم بود كه با 12 سال كار طاقت فرسا و هزينه‌هاي سنگين اجرا شد.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به اينكه از ابتداي سال تاكنون مردم قم 28 ميليارد ليتر آب استفاده كرده‌اند، گفت: اين ميزان مصرف هفت و نيم درصد نسبت به سال گذشته افزايش داشته كه به نظر مي‌رسد بخشي از اين افزايش مصرف اثرات رواني آب شيرين باشد.
وي با بيان اينكه افق در نظرگرفته شده براي آب سرشاخه‌هاي دز به قم سال 1420 است، تصريح كرد: با اين وجود اگر روند مصرف به همين شدت ادامه داشته باشد تنها 10 سال ديگر مي‌توانيم از اين آب سالم و گوارا بهره‌مند باشيم./س
برچسب ها: قم ، مصرف آب ، قمی ها
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.