سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وستروله : تحولات مصر آزموني سرنوشت ساز براي اين کشور است

گیدو وستروله وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد دموکراسی در مصر با «آزمونی سرنوشت ساز» مواجه است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ وی این سخنان را در حالی بیان کرد که تنش بین طرفداران و مخالفان محمد مرسی رئیس جمهوری مصر شدت گرفته است.

وزارت امور خارجه آلمان در بیانیه ای اعلام کرد به عقیده وستروله ، درگیری های پنجشنبه شب بین تظاهرکنندگان و تجمعاتی که اسلامگرایان برای جمعه و مخالفان برای روز یکشنبه پیش بینی کرده اند ، آزمونی بسیار سرنوشت ساز برای تغییرات سیاسی در مصر محسوب می شود.

وستروله « نگرانی عمیق خود را از تشدید درگیری ها در مصر» اعلام کرد و خواستار آن شد که « خشونت ها به شیوه عملی در بحث های سیاسی » تبدیل نشود.وی همچنین از « همه بازیگران و همه احزاب خواست مسئولیت شناس باشند و مانع از بروز خشونت های جدید » شوند.

وزیر امور خارجه آلمان در پایان گفت : آنچه مصر بیش از همه به آن نیاز دارد، اصلاحاتی است تا اوضاع اقتصادی بهتر شود و مردم چشم اندازهای خوبی برای آینده داشته باشند . این مسئله باید هدف همه نیروهای سیاسی در مصر باشد.

مخالفان مصری خواستار تظاهرات گسترده ای برای روز یکشنبه ، سالگرد به قدرت رسیدن مرسی ، شده اند. ائتلافی از گروه ها و احزاب سیاسی اسلامگرا نیز از طرفداران خود خواسته اند جمعه به خیابان ها بریزند. 

برچسب ها: وستروله ، آزمون ، مصر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.