سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشاورزی بنایی که نیاز به مرمت دارد

تجدیدنظر در شیوه تولید (سنتی ومدرن)و سازماندهی خرید وفروش محصولات می‌تواند جایگاه کشاورزی را در اقتصاد به موقعیت مطلوب نزدیک کند.


داوود یار محمدی کارشناس کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی در اقتصاد گفت : بی‌توجهی به جایگاه کشاورزی سبب بهره‌وری پایین این بخش در اقتصاد شده است .

وی گفت : تجدیدنظر در شیوه تولید (سنتی ومدرن)و سازماندهی خرید وفروش محصولات می‌تواند جایگاه کشاورزی را در اقتصاد به موقعیت مطلوب نزدیک کند.

این کارشناس توجه به نقش تعاونی‌ها را راهکاری برای حل مشکلات کشاورزی دانست و گفت :تشکیل تعاونی‌های کشاورزی و سیاست‌های تشویقی در قالب تجمیع زمین می‌تواند مشکلات کشاورزی را از لحاظ ساختاری برطرف کند.

وی در ادامه با اشاره به تجربه تاریخی کشور هند و برزیل در توسعه کشاورزی گفت: استفاده از تجربیات موفق این کشورها در وجوه مختلف می‌تواند بستری برای انقلاب سبز در کشور و ارتقاء توانمندی‌های اقتصادی کشور باشد.

یار محمدی در پایان گفت : احیا شرکت‌های سهامی زراعی و تنظیم برنامه صحیح برای تقسیم زمین می تواند روند توسعه کشاورزی در ایران را سرعت دهد .

برچسب ها: کشاورزی ، مرمت ، احیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.