سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید مخالفان مرسی بر برگزاری مسالمت آمیز اعتراضات

عضو دفتر سیاسی جنبش ششم آوریل مصر در قاهره، بر مسالمت آمیز بودن تظاهرات روز یکشنبه آینده مخالفان محمد مرسی رئیس جمهور این کشور تاکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ محمد عادل در مصاحبه با شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، درباره تظاهرات امروز طرفداران رئیس جمهور مصر در قاهره گفت: ما هر نوع خشونت و درگیری را محکوم می کنیم. ما توسل به خشونت در کشمکش های سیاسی کنونی بین مخالفان و نظام مصر را محکوم می کنیم.

کسی که زمینه ساز این خشونت ها شد، نظام حاکم است. نظام مصر در حالی در برابر رسانه ها خواستار گفتگو می شود که در عمل هیچ اقدام واقعی به این منظور انجام نمی دهد. ما در جنبش ششم آوریل به محمد مرسی رای دادیم، اما می بینیم ریاست جمهوری او هیچ نتیجه ای نداشته است. جنبش اخوان المسلمین و گروههای اسلام گرا حق دارند حمایت خود را از محمد مرسی اعلام کنند، اما نباید تهدید کنند متوسل به خشونت خواهند شد. 

عادل افزود: ما بر مشارکت گسترده در تظاهرات سی ام ژوئن به منظور درخواست برای کناره گیری محمد مرسی از قدرت و برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری اصرار داریم. تحصن در میدان التحریر از روز گذشته و پس از سخنرانی محمد مرسی آغاز شد. ما برای جلوگیری از بروز هر نوع درگیری در میدان التحریر و حمایت از تظاهرکنندگان تلاش خواهیم کرد. 

وی خاطر نشان کرد: ما در تظاهرات سی ام ژوئن فقط به مشارکت گسترده مردم مصر امیدواریم و متکی به دخالت ارتش نیستیم. مردم مصر به شدت از اوضاع سیاسی و اقتصادی کشور ناراضی هستند. اگر مردم مصر با ما در این تظاهرات همراهی کنند، خواسته اصلی در مورد برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری عملی خواهد شد. 

برچسب ها: مرسی ، مخالف ، برگزاری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.