سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كاهش 13 درصدي واردات كالاهاي نساجي

بر اساس اعلام دفتر مطالعات آماری و راهبردی انجمن صنایع نساجی و بر اساس آمار گمرک ایران طی 2 ماه نخست سال 1392، آمار واردات صنايع نساجي بالغ بر 144.8ميليون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13.92 درصد كاهش داشته است

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران و بر اساس اعلام دفتر مطالعات آماری و راهبردی انجمن صنایع نساجی طبق آمار گمرک ایران طی 2 ماه نخست سال 1392 بالغ بر 144.8 میلیون دلار انواع كالاهاي نساجي وارد كشور شده که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش 13.92 درصد کاهش یافته است. عمده‌ترین اقلام نساجی وارد شده به کشور به لحاظ ارزش عبارتند از انواع الیاف، انواع نخ و انواع پارچه است.

واردات انواع الیاف و نخ به کشور، که مواد اولیه مورد نیاز صنایع نساجی می‌باشند، بالغ بر 115.9 میلیون دلار بوده که بیش از 80 درصد از ارزش واردات کالاهای نساجی به کشور را در بر می‌گیرد.

شایان ذکر است که طی 2 ماه اول سال جاری، ارزش ماشین‌آلات وارد شده به کشور 14.8 میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش 66.8 درصدی مواجه شده است که این امر بیانگر روند کند توسعه و نوسازی صنایع نساجی می‌باشد.

همچنین طی مدت مذکور بالغ بر حدود 16 میلیون دلار الیاف پنبه به وزن 6835 تن وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ ارزشی در حدود 33 درصد و به لحاظ وزنی حدود 23 درصد کاهش یافته است.

برچسب ها: نساجی ، کالا ، آمار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.