سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر اداره آثار حجمی سازمان زیباسازی:

برآیند نظرات درخصوص آثار حجمی نصب شده در تهران ، حاکی از رضایتمندی است

مدیر اداره آثار حجمی سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: تا کنون برآیند نظراتی که درخصوص نصب آثار حجمی در سطح شهر داشتيم حاکی از رضایت است و اکنون در تلاشیم تا به آثار شایسته تری در فضای شهری برسیم.

 مجتبی موسوی در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: در  دو سه سال اخیر تعداد آثار حجمی نصب شده در شهر تهران افزایش قابل ملاحظه ای داشته است. هم اکنون نیز در حال برگزاری نشست های متعددی با مدیران ، هنرمندان و صاحب نظران این حوزه هستیم تا ضمن تدوین برنامه های آتی بر نحوه ارتقاء کیفیت آثار نیز دست یابیم تا شاهد حضور آثار با کیفیت تری در چهارمین دوسالانه مجسمه های شهری و در نهایت نصب این آثار با کیفیت در سطح شهر باشیم.
 
وی با بیان اینکه سطح شهر محل مناسبی برای ارائه آثار حجمی است،  نصب آثارحجمی بیشتر در شهر را از آرمان های هنرمندان مجسمه ساز دانست و گفت: چندی پیش برخی معماران و شهرسازان صاحب نام ، در طی نشستی که با آنها برگزار کردیم، از افزایش آثار حجمی و مجسمه در تهران و اینکه دیگر لازم نیست چشم شهروندان به دنبال مجسمه در شهر بگردد، رضایت داشتند .
 
مدیر اداره آثار حجمی سازمان زیباسازی همچنین به برخی انتقادات وارد شده در این خصوص اشاره کرد و افزود : محل نصب برخی آثار از جمله اتقادهایی است که عنوان می شود همچنین بعضی مجسمه سازان معتقدند تعدادی از آثار حجمی از مجسمه دور شده و به گرافیک نزدیک شده اند که البته در کارهای هنری نیز سلیقه های مختلفی وجود دارد و این انتقادها طبیعی است هرچند که ما نیز هم اکنون به دنبال افزایش کیفیت هستیم.
 
موسوی با بیان اینکه در حال حاضر مجسمه به عنوان عنصری لازم که باید در فضای شهری وجود داشته باشد ، از سوی مدیران پذیرفته شده است تصریح کرد : خدا را شکر این دیدگاه به سایر شهرهای کشورمان نیز انتقال یافته و شهرداری های برخی شهرها نیز اقدام به برگزاری سمپوزیوم های مجسمه سازی کرده اند.
 
وی خاطرنشان ساخت: هم اکنون در تلاشیم تا به آثار شایسته تری در فضای شهری برسیم . کیفیت ، ابعاد ، مکان یابی ، نحوه قرار گرفتن در محیط و.. همگی فاکتورهایی هستند که باعث می شوند اثری خوب قلمداد شود در غیر اینصورت نتیجه کار به هیچ عنوان دلخواه نخواهد بود.
 
مدیر اداره آثار حجمی سازمان زیباسازی تصریح کرد : تا کنون برآیند نظراتی که درخصوص نصب آثار حجمی در سطح شهر دریافت کرده ایم حاکی از رضایت است و طبیعی است که کاستی های موجود نیز در طول مسیر رفع می شود./ز
برچسب ها: حجمی ، زیباسازی ، تهران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.