سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار نقدی در ستاد احيای امر به معروف و نهی از منكر استان سمنان:

روش امر به معروف و نهی از منكر بسيج؛ ايجابی، مردمی و متنوع است

رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: برنامه‌هاي بسيج درباره فضاهاي گردشگري كشور، تغيير فضاهاي آلوده و فاسد و تبديل آن به فضاهاي جذاب فرهنگي و ارزشي بوده كه تاثيرات خوبي نيز داشته است.

به گزارش حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار "محمدرضا نقدی" رئیس سازمان بسیج مستضعفین، در جلسه ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر استان سمنان كه در دفتر نماينده ولي فقيه و امام جمعه استان سمنان برگزار شد، گفت: ساير فرايض ديني بستگي به تحقق امر به معروف و نهي از منكر در جامعه دارد.

وی جلسات كارشناسي براي آسيب‌شناسي روش‌هاي گذشته بسيج در امر به معروف و نهي از منكر را يادآور شد و تصريح كرد: روش اجراي امر به معروف و نهي از منكر توسط بسيج در جامعه؛ ايجابي، مردمي و متنوع است.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين بر اجراي امر به معروف و نهي از منكر از محله تاكيد و بيان كرد: شوراي امر به معروف و نهي از منكر در هر محله تحت نظر امام جماعت مسجد به شناسايي و اولويت‌بندي معروفات مغفول و منكرات رايج مي‌پردازد و پايگاه بسيج هم مصداق‌ها و روش‌هاي آن را معين و اجرا مي‌کند.

نقدی تشكيل و آموزش شوراي امر به معروف و نهي از منكر در اكثر نقاط كشور را يادآور شد و خاطرنشان كرد: نمونه‌هاي موفقي از اجراي امر به معروف و نهي از منكر با روش جديد بسيج در جامعه وجود دارد كه آثار ماندگار و بسيار خوبي را در پي داشته كه جزوات آموزشي از اين نمونه‌هاي موفق تهيه و منتشر مي‌شود.

وی آشناسازي افراد در مدارس، مساجد و دانشگاه‌ها نسبت به اين روش را يادآور شده و ادامه داد: يكي از بهترين راه‌هاي صرف هزينه توسط مردم براي امور خيريه هدايت افراد گمراه است كه آثار ماندگار و پر خيري دارد.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين، امر به معروف و نهي از منكر همگاني را باعث تاثير بيشتر در جامعه دانست و تصريح كرد: برنامه‌هاي بسيج درباره فضاهاي گردشگري كشور، تغيير فضاهاي آلوده و فاسد و تبديل آن به فضاهاي جذاب فرهنگي و ارزشي بوده كه تاثيرات خوبي نيز داشته است.

نقدی راه‌اندازي امر به معروف و نهي از منكر تخصصي در اقشار مختلف توسط بسيج را يادآور شد و گفت: اقشار مختلف بسيج؛ آسيب‌هاي رايج در صنف خود را استخراج و با رويكرد ايجابي و همكاري فعالان آن صنف، نسبت به اصلاح آن‌ها اقدام كنند.

آيت‌الله شاهچراغي نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه سمنان نيز در اين جلسه گفت امر به معروف و نهي از منكر بايد از خانه و خانواده‌ها آغاز شود و پدر و مادر از كساني هستند كه بايد مراقبت و هدايت كنند.

وی اصلاح خانواده را باعث اصلاح جامعه دانسته و اظهار داشت: طبق فرموده قرآن كريم، امر به معروف و نهي از منكر بايد همگاني شود چرا كه خير امت اسلام در آن است و همچنين امر به معروف و نهي از منكر بايد با مهرباني باشد، چرا كه فشار و اجبار در اين زمينه تاثير ماندگار و دوام ندارد.

انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.