سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پورمحمدي در مراسم سالگرد شهداي هفتم تير در شهرستان نور:

آن‌ها كه با صبوري و تقوا عزت نظام را حفظ كردند در دل مردم جاي دارند

رئيس سازمان بازرسي كل كشور گفت: آن‌هايي كه صبوري و تقوا پيشه كرده، حرف و عزت نظام و دلدادگي‌شان به نظام را حفظ كردند قطعاً در دل مردم جا خواهند داشت. اين ميراث حضرت اميرالمؤمنين(ع) راه را پيش پاي ما گذاشت كه براي راه حق بايد مرارت كشيد.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، مراسم بزرگداشت سي و دومين سالگرد شهداي هفتم تير(شهيد بهشتي، هفتاد و دو تن از يارانش و شهيد عباسعلي ناطق نوري) در مصلي نماز جمعه شهرستان نور استان مازندران برگزار شد و حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدي رئيس سازمان بازرسي كل كشور سخنران ويژه اين مراسم بود.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور در اين مراسم كه با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد، با اشاره به انتخابات رياست جمهوري، گفت: پيش از انتخابات هجمه‌ها و جنگ‌هاي رواني زيادي كردند تا به مردم بگويند چرا در انتخابات شركت مي‌كنيد؟ رئيس جمهور كه از قبل انتخاب شده است. اگر هم شما كسي را انتخاب كنيد فرقي نمي‌كند زيرا كاري نمي‌تواند انجام دهد. با اين حرف​ها مي‌خواستند مردم را دلسرد و نااميد كنند. مي‌خواستند شقاق اجتماعي به وجود بياورند. مردم را از دين و نظام جدا كنند. اما ملت نشان دادند تربيت شده علما، شهدا و ايثارگران هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدي با اشاره به شركت 73 درصدي مردم در انتخابات رياست جمهوري گفت: به رغم هجمه بدخواهان، بيش از 73 درصد از مردم در انتخابات شركت كردند. در حالي كه نرم خوب جهاني چيزي حدود 45 تا 60 و حداكثر 65 درصد است. اين مهم عليرغم همه تحريم‌ها، مشكلات اقتصادي، دردها و رنج‌هاي ناشي از كاستي‌ها به وجود آمد. در همين استان مازندران بالاي 90 درصد شركت كننده در انتخابات داشتيم. درود بر شما. ماشاءالله به شما. اين از بركات شعبانيه است. رئيس جمهور منتخب به خصوص در استان شما، ركورد بالايي از آرا را داشت و آن گونه كه شنيده‌ام بيش از 70 درصد آراي مردم مازندران به جناب آقاي دكتر روحاني بود. اين نشان از بلوغ، كمال فكري و عقلي است. بايد به شما تبريك گفت.

وي ادامه داد: اين خون عباسعلي ناطق نوري است كه عزت مي‌دهد. اين خون شهيد بهشتي است كه در رگ‌هاي زندگي جاري است و نشاط به وجود مي‌آورد. ما ملت به 34 سال انقلاب، به مبارزه، به تلاش، به ايثار و به خانواده‌هاي ايثارگر افتخار مي‌كنيم.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور با بيان اينكه به امام، به رهبر و به نظام مان افتخار مي‌كنيم و نسبت به آينده، اميدوار هستيم، خاطر نشان كرد: به فضل خدا شاكريم كه يك روحاني فاضل، آگاه، كاركشته و توانمند با منطق عقلاني و دورانديشي انتخاب شد. ملت اين سليقه را مورد پسند قرار داد و با لطف خدا و در دور اول كه اين را نيز از الطاف خدا و مواليد اين ماه بايد بدانيم، رئيس جمهور خود را انتخاب كرد. وظيفه ما تحمل، وحدت و صبوري بود كه انجام داديم.

حجت‌الاسلام پورمحمدي با اشاره به حجت‌الاسلام والمسلمين علي اكبر ناطق نوري گفت: بايد خدمت برادر ارجمند و سرور بزرگوار آقاي ناطق كه از سرمايه‌هاي انقلاب و سرداران پاكباخته انقلاب هستند تبريك ويژه‌اي داشته باشم. صبوري ايشان قطعاً هيچ گاه از نظر خداوند دور نمي‌ماند، آنچنان كه حضرتش مي‌فرمايد اجر صابرين را بي‌حد و حساب پرداخت مي‌كند. به برخي در سال‌هاي اخير ظلم و بي‌انصافي شد. اما آن‌هايي كه صبوري و تقوا پيشه كردند، حرف و عزت نظام را حفظ كردند، دلدادگي‌شان به نظام را حفظ كردند قطعاً در دل مردم جا خواهند داشت. اين ميراث حضرت اميرالمؤمنين(ع) راه را پيش پاي ما گذاشت كه براي راه حق بايد مرارت كشيد.

رفتار برخي كشورهاي اسلامي، باعث خجالت مسلمانان در جهان شده است

وي با اشاره به اينكه گوشه‌اي از مشكلات جهان ناشي از رفتارهاي برخي از كشورهاي متدين و مدعي دفاع از اسلام و شريعت است، گفت: امروز دين داري در زبان و ادبيات اين مدعيان دين داري يعني خشونت، يعني تعصب و يعني تبعيت كوركورانه. كار به جايي رسيده كه خجالت مي‌كشيم بگوييم مسلمان هستيم. در ادبيات اين مدعيان مسلماني يعني خشونت، يعني ترور، يعني آدمكشي. به خودشان كمربند انفجاري مي‌بندند و مردم را مي‌كشند و مدعي هستند كه به بهشت مي‌روند! ما اين بهشت را نمي‌خواهيم. شهيد بهشتي را قطعه قطعه كني، آدم بكشي تا بروي بهشت؟!

پورمحمدي ادامه داد: دين‌داران جاهل و مدعي كه از دين چيزي نمي‌فهمند، مانند همان عناصر خودفروخته مجاهدين خلق در چنين روزي(ششم تير) مقام رهبري را ترور كردند. اما خداوند متعال تفضل فرمود و وجود مباركش را حفظ كرد تا در سايه سار ولايت و شخص شخيص ايشان جلوه‌هاي معرفت را در سراسر كشور شاهد باشيم.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور، افزود: در هفت تير نيز شهيد مظلوم دكتر بهشتي را قطعه قطعه كردند و پيكرش سوخته به دست مردم رسيد. شهيد عباسعلي ناطق نوري كه اين مراسم براي ياد و نام او برپا شده و ديگر شهداي بزرگوار اين استان نظير شهيد حجت‌الاسلام قاسمي، شهيد حجت‌الاسلام اكبري و شهيد حجت‌الاسلام كريمي و همين طور شهيد زنده حجت‌الاسلام مسيح مهاجري نيز در اين حادثه به درجه شهادت و جانبازي رسيدند. آيا پرپر كردن نخبگان ملت و خدمت‌گزاران ملت كمك به خلق تلقي مي‌شود؟ اين‌ها همان متدينين جاهل و متعصب هستند.

وی افزود: مقوله انتظار چيست؟ چرا امام ما غايب است؟ چرا بايد رنج دوري ايشان را تحمل كنيم؟ اسلام آمده تا ما را به مقام عالي انساني و كمال برساند. چگونه بلوغ شكل مي‌گيرد؟ نقطه مهم و اساسي اين است كه فرهنگ اهل بيت، خط را ترسيم مي‌كند. فرهنگ اهل بيت فرهنگ انساني است و مدار آن عقلانيت و معرفت آن‌ها است. روايت است از پيامبر اكرم(ص) كه مي‌فرمايد «هر كه عقل ندارد به او متدين و دين دار نگوييد.» اساس دين عقلانيت است. خداوند در قرآن اين پيام را مي‌دهد كه اي مسلمان من از شما فكر، عقل و عقلانيت مي‌خواهم. پيامبر تأكيد دارد من شما را دعوت به خدا مي‌كنم بر پايه بصيرت و آگاهي. دين ما دين تعقل است. از روز اول انحرافي كه در مباني دين اتفاق افتاد به دليل رفتارهاي كوركورانه و لجوجانه بود. چرا كه وقتي پيامبر تصميم داشت حضرت اميرالمؤمنين(ع) را به عنوان رهبر جامعه معرفي كند عده‌اي گفتند ما فقط به كتاب نياز داريم و نيازي به مفسر و عالم نداريم.

پورمحمدي ادامه داد: بحث بر سر اين نيست كه هر چه من فكر مي‌كنم خوب است انجام دهيم، بدعت‌ها اين است كه يك استاد شيعي دانشگاه الازهر وقتي قصد داشت در اطراف قاهره و در شب ميلاد حضرت امام عصر(عج) جشني برپا كند به او و همراهانش با چوب و چماق حمله‌ور شده و آن‌ها را تكه تكه كردند و جنازه‌شان را با طناب در اطراف شهر گرداندند. تأسف اين‌كه اين رفتار مي‌شود نشانه دين‌داري! اين بدعت‌ها و اين خلاف مُر دستور الهي عمل كردن‌ها اين مي‌شود كه يك شيخ بي‌سواد و عطرفروش در صيدا راه مي‌افتد و عده‌اي مسلح را دور خود جمع مي‌كند و اوضاع لبنان را كه اسرائيل براي به هم ريختن آن سرمايه گذاري زيادي كرده تا به مطامع خود برسد، به هم بريزد. كشوري كه به لطف خدا و شيعيان ده سال بود كه آرامش داشت؛ اما يك آدم جاهل، بي‌سواد و ماجراجو با بحران سازي امنيت را از مردم سلب كرد. براي او و افرادي نظير او، ريش شده مظهر دين داري و متأسفانه تصويري نامطلوب از اسلام در چهره مردم ايجاد كرده‌اند. در صيدا سني و شيعه ساليان سال با هم زندگي مي‌كردند بدون اينكه مشكلي داشته باشند اما يك فرد جاهل شده منشأ درگيري و اختلاف چون از عقلانيت فاصله گرفته است، از ديني كه دعوت به عقلانيت مي‌كند.
 
كساني كه با عقلانيت و بصيرت‌افزايي مبارزه مي‌كنند مانع ظهور هستند

رئيس سازمان بازرسي كل كشور مظهر اين عقلانيت را اميرالمؤمنين(ع) و فرزندان ايشان دانست و گفت: چرا امام زمان ظهور نمي‌كند؟ چرا ما از وجود ايشان محروم هستيم؟ چون آن حضرت از مردم انتظار عقلانيت دارد. بعضي‌ها كارهاي بدعتي مي‌كنند آنگاه انتظار ظهور دارند و مي‌گويند عقلانيت مانع ظهور است. چنين افرادي مفسر دين و مكتب و مهدويت شده‌اند و از رجعت و شرايط ظهور و اين جور چيز‌ها حرف مي‌زنند. آقا جان! برو مطالعه كن.

وي با بيان اينكه ميراث فرهنگي اهل بيت و درياي معارف آن كه براي ما بر جا گذاشته با خون دل‌ها به دست آمده است، افزود: شاهد بزرگ اين سختي‌ها آيت‌الله شيخ فضل‌الله نوري بزرگ كه قرباني جهالت شد. قرباني تندروي و تعصب شد. قرباني تفسيرهاي غلط شد. اين تندروي‌ها سر از سلفيت و وهابيت درمي آورد.

پورمحمدی با طرح اين پرسش كه امام عصر(عج) كي ظهور مي‌كند؟، پاسخ داد: زماني كه عقل مردم بالا بيايد. تا وقتي كه عقل مان كم است امام نمي‌آيد. كساني كه با عقلانيت، تدبر و بصيرت افزايي مبارزه مي‌كنند بدانند كه مانع ظهور هستند.

رئيس بازرسي كل كشور با اشاره به ديدار روز چهارشنبه مسئولان قضايي كشور با مقام معظم رهبري گفت: مقام رهبري در اين ديدار به نكته بسيار مهمي اشاره كردند و فرمودند آن‌هايي كه نسبت به نظام و قوانين تمكين و صبوري مي‌كنند، محبت آن‌ها در قلب مردم جا مي‌گيرد.

وی در پايان صحبت‌هايش گفت: از خداوند متعال مي‌خواهم حالا كه ملت ما در سختي‌ها مقاوم نشان داده و پرچم حق و حق طلبي را در دست دارند و نداي حق خواهي از حلقوم آن‌ها خارج مي‌شود، با رفع مشكلات و كمبودهاي اقتصادي و بيكاري‌ها به ما عيدي عنايت بفرمايد. در پايان اين مراسم حجت‌الاسلام والمسلمين ناطق نوري طي سخناني ضمن تبريك اعياد شعبانيه از حاضرين در اين مراسم به خصوص حجت‌الاسلام والمسلمين‌ پورمحمدي به‌خاطر پذيرش دعوت و سخنراني ايشان كه بر محور عقلانيت و تعهدانه بود،‌تشكر و قدرداني كرد.

گفتني است، در اين مراسم حجت‌الاسلام والمسلمين علي اكبر ناطق نوري مشاور مقام معظم رهبري، آيت‌الله طبرسي نماينده ولي فقيه در استان مازندران، استاندار و تني چند از نمايندگان مجلس و مسئولان منطقه‌اي و استاني حضور داشتند.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: پورمحمدی ، سازمان ، بازرسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.