سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رسوایی دیگری از پلیس آمریکا / رد هزاران قبضه سلاح پلیس گم شده است

از هزاران قبضه سلاح متعلق به یک واحد پلیس شهری در آمریکا اثری در دست نیست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از واشنگتن پست ، پلیس آمریکا رد هزاران قبضه سلاح شامل تفنگ، اسلحه کمری و مسلسل را در جدیدترین نمونه از سوء مدیریت یک واحد پلیس موسوم به پلیس پارک آمریکا ( یو اس پی پی) که به آن برای حفاظت از میلیونها بازدید کننده بناهای نمادین شهرها اعتماد شده، گم کرده است.
طبق گزارش بازرس کل آمریکا، هنوز شواهدی دال بر دستیابی مجرمان به آن سلاح ها موجود نیست اما دفتر بازرس کل وزارت کشور آمریکا درباره احتمال چنین مسئله ای هشدار داد. معلوم نیست یو اس پی پی برای چه مدت سوابق تسلیحات خود را ثبت نکرده است اما طبق اسناد موجود، برخی سلاح های نیروهای پلیس حتی برای یک دهه مفقود بوده است و هنوز اثری از آن نیست.
ئحقیق درباره این مسئله زمانی آغاز شد که معلوم شد برخی ماموران پلیس بدون مجوز تسلیحاتی را با خود به خانه می بردند. مثلا دو افسر پلیس دو قبضه سلاح از جمله یک تفنگ نیمه خودکار را که طی مراسم تحلیف رئیس جمهور در ماه ژانویه موجود بود،‌ بدون مجوز به خانه برده بودند. همچنین در مواردی روسای پلیس سابق پس از بازنشستگی سالها سلاح ها کمری شان را برای استفاده شخصی نزد خود نگاه داشته اند بدون آنکه هیچکس متوجه شود.
در جریان تحقیقات همچنین سلاح های بسیاری کشف شد که قرار بود معدوم شود. ماموران تحقیق به این نتیجه رسیدند که واحد پلیس یو اس پی پی وابسته به وزارت کشور آمریکا نه تنها نمی تواند رد سلاح های خود را نگاه دارد بلکه از معدوم کردن سلاح هایی که دیگر برای ماموران قانون مناسب نیست، خودداری کرده است.
بازرس کل آمریکا پنج سال قبل در گزارشی از عملکرد پلیس پارک به علت قصور در انجام مناسب دو ماموریت اصلی اش که ایفای نقش به عنوان یک واحد پلیس شهری ضمن حفاظت از مرکز میراث ملی است، انتقاد کرد. در آن گزارش به روحیه پایین افسران، فقدان اعتماد به فرماندهی و ناتوانی در تنظیم امور مالی شان اشاره شده بود.
در جدیدترین گزارش، ماموران تحقیق سعی داشتند ادعاهای مطرح شده مبنی بر ناتوانی این واحد پلیس در ردیابی مجموعه ای از سلاح های نظامی، ناکامل بودن موجودی تسلیحات و استفاده شخصی افسران از برخی سلاح ها را بررسی نمایند. اما کارکنان یو اس پی پی از روسای پلیس تا افسران رده پایین به علت کنترل ضعیف و ناکافی بر موجودی سلاح ها هیچ ایده روشنی درباره تعداد تسلیحاتی که در اختیار این واحد پلیس بود، ندارند. همین مسئله روند تحقیق درباره سلاح های مفقود شده را دشوار ساخته است.

برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، پلیس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.