سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

کاهش هزینه های تحميلی به حوزه سلامت با آموزش بهداشت

باید در دولت جدید سعی شود رویکرد ها نسبت به حوزه سلامت عوض شود و رویکرد به سمت مسائل بهداشتی روی آورد نه بخش های درمانی.

دکتر سلیمانی عباسی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: باید برنامه ها و رویکردها در حوزه سلامت به سمت بهداشت پیش رود نه درمان،چرا که پرداختن به درمان هزینه های زیادی را بر بخش سلامت جامعه تحمیل کرده است.

وی گفت: اگر رویکردها بهداشتی نباشد مردم باید مریض شوند به بیمارستانها مراجعه کنند، نیازمند عکس و آزمایش شوند و حتی معضل بیمه ها اما رویکرد بهداشتی با آموزش های پیش گیرانه موجب می شود تمام هزینه ها و درگیرهای درمان از بین برود.

وی با بیان اینکه رویکرد بهداشتی با تربیت نیروهای کار آمد و آموزش دیده محقق می شود خاطر نشان کرد: فرستادن نیروهای آموزش دیده به مناطق محروم کمک شایانی به پیشگیری از بیماری ها و رفع مشکلات ناشی از کمبود  بودجه ها و تجهیزات می کند.

وی افزود: با آموزش نیروهای بهداشت در کشور می توان  25 درصد هزینه های درمان را کاهش داد چرا باید یک فرد فشار خون بگیرد و به علت دیر تشخیص دادن بستری شود و حتی دچار سکته های قلبی گردد.

وی یاد آور شد: براي همین رویکرد درمانی است که بیمه ها نمی توانند مطالبات وزارت بهداشت را پرداخت کنند چرا که روز به روز در خواست های پزشکی و خدمات درمانی به جای کمتر شدن بیشتر می شوند./ح
برچسب ها: سلامت ، آموزش ، درمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.