سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اعلام کرد؛

دانشگاه علوم پزشکی شیراز عملکرد برتری داشته است

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز با توجه به تعداد کمتر اعضای هیات علمی، در کشور عملکرد برتری داشته است.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر مصطفی قانعی افزود: به منظور تبدیل علم به فناوری، وزارت بهداشت به 6 دانشگاه برتر کشور به طور همزمان، اعتباری را جهت احداث اتاق تمیز ارایه کرد که خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی شیراز نخستین دانشگاهی در کشور بود که موفق به راه اندازی این مرکز شد.

دکتر قانعی که در مراسم افتتاح پروژه های تحقیقاتی و درمانی در شیراز  سخن می گفت، اظهار داشت: هر طرح فناوری که ارایه شود ما اعتبار خاصی را به آن اختصاص می دهیم.

وی بیان کرد : تبدیل علم به فناوری مرحله ای دشوار است که امیدواریم دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این مرحله هم پیشتاز باشد.

 
طرح های تولید دارو را حمایت می کنیم

 بنا بر این گزارش دکتر رحیمی که به نمایندگی از معاون علمی و فناوری رییس جمهور برای حضور در مراسم افتتاح پروژه های تحقیقاتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز سفر کرده بود، نیز گفت: در دهه سوم انقلاب اسلامی به تحقیقات و پژوهش توجه جدی شد که خوشبختانه رشد خوبی هم در این زمینه در کشور داشته ایم.

وی افزود: تاسیس پارک های علم و فناوری و مراکز رشد در 4 سال گذشته انجام شده که نقش قابل توجهی در پیشبرد تحقیقات دارد.

وی اظهار داشت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حلقه اتصال بین دانشگاه ها و نهادهای صنعتی و مراکز تولیدی خدماتی است که هم اکنون 27 طرح کلان مصوب را در دست دارد.

دکتر رحیمی با توجه به راه اندازی اتاق تمیز دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: اگر در تولید دارو طرحی مورد تایید وزارت بهداشت قرار گیرد ما از آن حمایت می کنیم و در سایر حوزه های پزشکی نیز با دانشگاه علوم پزشکی شیراز این همکاری را خواهیم داشت./ح

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.