سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سه نکته مهم بیانیه وزارت امور خارجه روسیه در خصوص سوریه

وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای برخی کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی را متهم به حمایت از گروه های تروریستی حاضر در سوریه کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه سه نکته مهم وجود داشت: نکته اول این است که روسیه اظهارات وزیر خارجه عربستان را محکوم کرد. وزیر خارجه عربستان در دیدار با وزیر خارجه آمریکا در شهر جده گفته بود ، روسیه به صورت مستمر از نظام سوریه حمایت تسلیحاتی می کند و نظام سوریه نیز با سلاح های دریافتی از مسکو دست به کشتار مردم این کشور می زند وزارت خارجه روسیه با صدور این بیانیه ناخشنودی روسیه از این اظهارات را اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است که روسیه نیازی ندارد موضع خود در قبال بحران سوریه را برای کسی توجیه کند. در این بیانیه آمده است که موضع روسیه در قبال بحران سوریه موضعی بنیادین است که برای حل و فصل سیاسی و مسالمت آمیز بحران سوریه تلاش می کند.

نکته مهمی دیگری که در این بیانیه آمده است انگیزه وزیر خارجه عربستان از بیان این سخنان اشاره دارد. بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه روسیه سعود فیصل برای اینکه نشان دهد موضع عربستان در قبال سوریه همان موضع آمریکاست این سخنان را بیان کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه روسیه مساله اینگونه نبوده و آمریکایی ها همچنان بر سر توافق شان با روسیه در خصوص دستیابی به یک راه حل سیاسی و مسالمت آمیز برای بحران سوریه هستند.

نکته سوم این بیانیه نیز این است که روسیه برخی کشورهای منطقه از جمله عربستان را متهم به حمایت از گروه های تروریستی حاضر در خاک سوریه کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.