سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تکذیب شایعه دخالت "حماس" در امور مصر

جنبش حماس اعلام کرد رابطه خود را با همه طرفهاي مصري به صورت برابر حفظ خواهد کرد و در امور داخلي اين کشور دخالت نخواهد کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين‌هوا ؛ جنبش حماس در بيانيه اي تأکيدکرد با ملت و رهبري و احزاب سياسي مصري روابط قوي دارد. اين جنبش در بيانيه خود شايعات مغرضانه درباره نقشهاي ادعايي حماس در حوادث مصر  را محکوم کرد.

حماس تصريح کرد : هدف از اين تبليغات رسانه اي آن است که ملت فلسطين و مصر با يکديگر اصطلاک پيدا کنند ،اينها تبليغات مشکوک و بي ارزشي است که هرگز موفق نخواهد بود و روابط ما با مصر استوار باقي خواهد ماند .

حماس در اين بيانيه تأييد کرد از رهبران مصر به علت نقش اين جنبش در حفظ امنيت مرزها بين نوار غزه و مصر پيامهاي تشکر دريافت کرده است وطرفهاي رسمي مصري هيچ گونه اتهام رسمي حقيقي به اين جنبش وارد نکرده اند.

حماس هرگونه دخيل دانستن حماس و عناصر اين جنبش و مبارزان آن را در هر بحراني از بحرانهاي داخلي يا هرگونه معادلات و محاسبات حزبي در مصر محکوم و تأکيد کرد حماس همواره از هرگونه مداخله در امور داخلي هر يک از کشورهاي عربي و در رأس آنها مصر پرهيز خواهد کرد . 

حماس از همه احزاب سياسي در مصر خواست حامي آرمان فلسطين باشند و همه کساني را که در تلاشند به فلسطين و مقاومت آن لطمه بزنند طرد کنند.حماس تأکيد کرد اين جنبش همچنان دژ حامي مرزهاي مصر و امنيت آن باقي خواهد ماند و اجازه تعرض به امنيت مصر و ملت آن را نخواهد داد . 

بيانيه حماس همزمان با افزايش قطب بندي سياسي در مصر در پي دعوت به اعتراضات گسترده در روز يکشنبه آينده صادر شده است.حماس که از نيمه سال 2007ميلادي کنترل نوار غزه را در اختيار گرفته بارها به مداخله در امور داخلي مصر به  نفع حکومت گروه اخوان المسلمين اين کشور که با حماس روابط بسيار نزديکي دارد متهم شده است. 

برچسب ها: حماس ، مصر ، شایعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.