سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهبود شرايط مسکن با توانمند سازي اجتماعات محلي

معاون وزير راه وشهرسازي گفت: راهبردهاي توانمند سازي به مردم اين فرصت را مي‌دهد كه شرايط مسکن و محل زندگي خود را با توجه به اولويت‌ها و نيازهايشان بهبود بخشند.

مجيد کيان پور در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه در سیاست گذاری بخش مسکن باید چارچوب نهادی لازم براي بخش مسکن فراهم شود ،افزود: تامین مالی، سازوکارهای حمایتی و بستر ساز قانونی و مالی و برنامه‌های اجرایی از موارد اين سياست گذاري به شمار مي رود.

وي ادامه داد: بستر تحقق چنین تحولی در «سند ملی توانمندسازی و ساماندهی سکونتگاههای غیررسمی» و «قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن» دیده شده است.

معاون وزير راه وشهرسازي در ادامه تصريح کرد: راهبرد توانمندسازي بر بسيج تمامي امكانات بالقوه و منابع و تمامي عوامل براي ايجاد مسكن و بهبود شرايط زندگي جوامع فقير تاكيد دارد.

مدير عامل شرکت مادر تخصصي عمران وبهسازي شهري ايران در ادامه اظهار داشت: راهبردهاي توانمند سازي به مردم اين فرصت را مي‌دهد كه شرايط مسکن و محل زندگي خود را با توجه به اولويت‌ها و نيازهايشان بهبود بخشند.

کيان پور در ادامه افزود: ارتقابخشي همراه با توانمندسازي اجتماعات محلي، رهيافتي نوين براي حل مساله فقر شهري است .

معاون وزير راه وشهرسازي با اشاره به اينکه توانمد سازي اجتماعات محلي مهندسي ساختمان و تزريق منابع مالي صرف را راهگشا نمي‌داند،افزود: مهندسي اجتماعي با حمايت و تسهيل بخش عمومي و سازمان‌هاي غيردولتي و محلي و مشاركت فعال را هدف قرار داده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.