سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جهانگيرزاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ادعاي دريافت غرامت براي گروگان‌هاي سفارت آمريکا در تهران خلاف تعهدات است/بايد به دادگاه لاهه شکايت کنيم

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در واکنش به تصويب پيش نويس طرحي در کميته روابط خارجي مجلس سناي آمريکا،اظهار داشت:حتما بايد در اينباره به دادگاه لاهه شکايت کرد چرا که آنان خلاف تعهدات خودشان عمل کرده‌اند.

"جواد جهانگيرزاده" نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، در واکنش به تصويب پيش نويس طرحي در کميته روابط خارجي مجلس سناي آمريکا مبني بر اينکه در ماجراي اشغال سفارت آمريکا در تهران، گروگان‌ها مي‌توانند براي هر روز گروگان بودنشان 10 هزار دلار غرامت از ايران بگيرند، اظهار داشت:حتما بايد در اينباره به دادگاه لاهه شکايت کرد چرا که آنان خلاف تعهدات خودشان عمل کرده‌اند.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي ادامه داد: معتقدم که آمريکا هم بايد غرامت سي و پنج سال خسارتي که به ملت ايران وارد کرده را بپردازد اگر چند آمريکايي در کشورمان به جرم جاسوسي توسط دانشجويان پيرو خط امام (ره) گروگان گرفته شدند آمريکايي‌  35 سال است که با انقلاب اسلامي در تعارض و ضديت به سر مي‌برد بنابراين خسارتي که به ملت ما طي اين سالها وارد کرده‌ در مقابل چند روز گروگان‌گيري ناچيز است.

وي تصريح کرد: آمريکا با اين رفتارش نشان داد که پوز تلاشش براي روابط با جمهوري اسلامي  يک ژست سياسي بيش نيست و آنان با اينگونه رفتارها در حقيقت ماهيت واقعي خود را آشکار مي‌کنند.

وي درباره بررسي اين مسئله در کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي خاطر نشان کرد: بايد به اين موضوع در کميسيون امنيت ملي پرداخته شود و آمريکايي‌ها سال‌هاست که بسياري از تجهيزات ما را گروگان گرفته‌اند و در واقع قلکي پيدا کرده‌اند که دائما به دنبال خرج کردن از آن هستند.

شايان ذکر است که کميته روابط خارجي مجلس سناي آمريکا پيش‌نويس طرحي را تصويب کرد که طي آْن 52 گروگان آمريکايي ماجراي اشغال سفارت آمريکا در تهران مي‌توانند براي هر روز گروگان بودنشان در ايران 10 هزار دلار غرامت بگيرند.

گفتني است که آمريکا و ايران در جريان قرارداد الجزاير توافق کردند که در ازاي آزادي گروگان‌ها، آنان حق شکايت از ايران و دريافت غرامت را نخواهند داشت.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.