سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

تالارهاي موزه قاجار تبريز ميزبان آلات موسيقي تاريخي ايران زمين

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربایجان شرقی اظهار داشت: سه تالار موزه قاجار با نمايش آلات موسيقي تاريخي كشورمان ميزبان گردشگران تابستاني و بازديدكنندگان و علاقه مندان است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، تراب محمدی افزود: در اين سه تالار آثار، اموال و آلات موسيقي جمع آوري شده توسط حسين ساجدي به نمايش درآمده اند.

محمدي تشريح كرد: اين آثار 144 قطعه از دوره صفويه و پيش از آن تا دوران معاصر را شامل مي شود.

وي با بيان اينكه اين آلات موسيقي در سه گروه طبقه بندي شده و سه تالار موزه قاجار به نمايش آنها اختصاص دارند، خاطرنشان كرد: گروه سازهاي كلاويه دار و زهي، سازهاي آييني و بادي و سازهاي آييني كوبه اي سه گروه طبقه بندي شده اين آلات موسيقي را تشكيل مي دهند.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان با اشاره به پويايي بخش هاي نمايشگاهي موزه قاجار تصريح كرد: تالار روشنائي يا تالار فانوس با نمايش بيش از 80 فانوس و انواع چراغ متعلق به مجموعه شخصي رضا سرابي از ديگر بخش هاي جديد اين موزه است كه از سال گذشته در معرض ديد بازديدكنندگان قرار دارد.

محمدي با اشاره به اهميت م‍وزه ق‍‍اج‍‍ار در ميان موزه هاي استان و كشور گفت: اين موزه در ع‍م‍‍ارت ديواني ام‍ی‍رن‍ظ‍ام گ‍روس‍‍ی از ام‍رای ب‍زرگ ق‍‍اج‍‍اری‍ه در ت‍ب‍ری‍ز ای‍ج‍‍اد ش‍ده است كه از م‍‍ع‍دود م‍وزه ه‍‍ای ت‍خ‍ص‍ص‍‍ی و م‍وض‍وع‍‍ی در س‍طح ک‍ش‍ور به شمار مي رود.

وي تصريح كرد: از ت‍زی‍ی‍ن‍‍ات خ‍‍ان‍ه ت‍‍اری‍خ‍‍ی اميرنظام م‍‍ی ت‍وان ب‍ه گ‍چ‍ب‍ری ه‍‍ای زی‍ب‍‍ا و م‍ن‍ق‍وش در ن‍م‍‍ای ش‍م‍‍ال‍‍ی و غ‍رب‍‍ی، پ‍ن‍ج‍ره ه‍‍ا ی م‍ش‍ب‍ک اروس‍‍ی ب‍‍ا ش‍ی‍ش‍ه ه‍‍ا ی رن‍گ‍‍ی، ش‍وم‍ی‍ن‍ه س‍ن‍ت‍‍ی، ح‍وض‍خ‍‍ان‍ه، گ‍چ‍ب‍ری و آی‍ن‍ه ک‍‍اری س‍ق‍ف ش‍‍اه ن‍ش‍ی‍ن اش‍‍اره ک‍رد./س

 

برچسب ها: تالار ، موزه ، قاجار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.