سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر مرکز تحقیقات جهانی‌سازي:

اوباما به شورشیان سلاح شیمیایی می‌دهد

"مایکل خوسودوسکی"، مدیر مرکز تحقیقات جهانی‌سازي و استاد بازنشسته دانشگاه اتاوا در مصاحبه‌ای با "صدای روسیه" باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا را یک "دروغگوی تروریست" نامید.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه تحلیلی "گلوبال ریسرچ" می‌نویسد: دربحبوحه مذاکرات پیش از اجلاس ژنو 2 در خصوص سوریه، پروفسور "مایکل خوسودوسکی"، مدیر مرکز تحقیقات جهانی شدن و استاد بازنشسته دانشگاه اتاوا در مصاحبه‌ای با "صدای روسیه" در مورد نقش بحث برانگیز دولت اوباما در درگیری‌های سوریه و احتمال این که رئیس‌جمهور آمریکا نه تنها با القاعده و دیگر سازمان‌های تروریستی همکاری می‌کند، بلکه سلاح‌های شیمیایی نیز در اختیارشان می‌گذارد، صحبت می‌کند.


*** سی ان ان و رسانه‌های اسرائیل، اتهامات آمریکا به دولت سوریه را تکذیب می‌کنند
صدای روسیه: شما در یکی از مقاله‌های اخیر خود اشاره کردید که اتهامات آمریکا به دولت سوریه در مورد استفاده از سلاح‌های شیمیایی ساختگی است و به طعنه گفته‌اید که «شواهد فراوان تایید می‌کنند که سلاح‌های شیمیایی توسط شورشیان القاعده که از سوی آمریکا حمایت می‌شوند، استفاده شده ‌است.» آیا می‌توانید در این باره توضیح دهید؟
«خوسودووسکی»:‌ اگر ما نگاهی به گزارش‌های رسانه‌های گوناگون، از جمله سی ان ان و همچنین رسانه‌های اسرائیل بیاندازیم، آنها اذعان می‌کنند که شورشیان و یا به عبارتی گروه النصره، سلاح‌های شیمیایی در اختیار دارند و علاوه براین تایید می‌کنند که نیروهای غربی، شورشیان النصره را در اردن و ترکیه آموزش می‌دهند؛ این موضوع در یکی از گزارشات سی ان ان در تاریخ 9 دسامبر تایید شده است.


*** شورشیان سوریه تنها کسانی هستند که سلاح‌های شیمیایی در اختیار دارند
متعاقب این گزارش‌ها، گزارش هیئت مستقل سازمان ملل نیز تایید می‌کند که نیروهای شورشیان گاز اعصاب سارین در اختیار دارند و بازرسان حقوق بشر سازمان ملل نیز بیانیه‌ای را در تکذیب اتهامات وارد شده به نیروهای دولتی سوریه در استفاده و در اختیار داشتن سلاح‌های شیمیایی منتشر کردند. در حقیقت، آنها می‌خواهند بگویند که شورشیان سوریه تنها کسانی هستند که سلاح‌های شیمیایی در اختیار دارند.
به علاوه، گزارش اخیر پلیس ترکیه که در اصل، گزارشات قبلی و این حقیقت که تروریست‌های النصره که در زمینه نظامی از سوی متحدان غربی حمایت می‌شوند را تایید می‌کند، حاکی از این است که این تروریست‌ها در حالی دستگیر شدند که گاز سارین به همراه داشتند.


*** اوباما یک دروغگوی تروریست است
صدای روسیه از «خوسودوسکی» می‌پرسد: شما همچنین در رابطه با مسئله سلاح‌های شیمیایی در سوریه  گفته‌اید که «اوباما نه تنها «از خط قرمز عبور کرده است»، بلکه از القاعده نیز حمایت می‌کند. او یک دروغگوی تروریست است. به جز ارائه سلاح‌های شیمیایی به مخالفان سوریه، آیا هیچ مدرک دیگری مبنی بر اینکه اوباما از القاعده حمایت می‌کند، وجود دارد؟
پروفسور «خوسودوسکی» پاسخ می‌دهد: به نظر من، مسئله فراتر از این است که آیا اوباما از القاعده حمایت می‌کند یا نه. جان کری مستقیما با فرماندهانی که با شورشیان القاعده در ارتباط هستند، تماس دارد. ما مستندات نسبتا بزرگی در اختیار داریم مبنی بر اینکه سلاح‌ها و پول زیادی به شورشیان منتقل می‌شود؛ شورشیانی که در لیست سازمان‌های تروریستی آمریکا قرار دارند.
از این رو، می‌خواهم بگویم که این سازمان‌های وابسته به القاعده مدت زیادی نیست که به طور مخفیانه توسط سیا حمایت می‌شوند بلکه رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا که با فرماندهان نیروهای تروریستی در تماس است، آنها را آشکارا حمایت می‌کنند؛ به ویژه، ژنرال ادریس از ارتش آزاد سوریه، کسی است که در تماس مداوم با شورشیان، واسطه اصلی آمریکا با تروریست‌ها به شمار می‌رود. 


*** اوباما و جان کری، قوانین خودشان را نیز زیر پا می‌گذارند
اما به نظر من، ما باید متوجه این موضوع باشیم که دولت اوباما و متحدان آن، از سازمانی تروریستی حمایت می‌کنند که نام آن در لیست سازمان‌های تروریستی که خودشان تعیین کرده‌اند، وجود دارد و این بدان معناست که اوباما و جان کری طبق قوانین آمریکا مسئول هستند. طبق سند وزارت کشور‌ مبنی بر «فراهم کردن آگاهانه  و یا تلاش یا توطئه چینی برای فراهم کردن حمایت مادی و یا منابع برای به کار بردن درمعامله با جبهه النصره»، آن‌ها قوانین خودشان را نیز زیر پا می‌گذارند.
در واقع، اوباما قانون میهن پرستی و قوانین ضد تروریستی آمریکا را نقض می‌کند. حقیقت این است که دولت آمریکا، در حالی که جنگ به اصطلاح ضد تروریسم را به راه انداخته، قوانین ضد تروریستی خودش را نیز آشکارا نقض می‌کند.
این اصلا عاقلانه نیست که آمریکا جنگی را علیه تروریسم به راه انداخته و سپس از تروریست‌ها حمایت کند.




تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.