سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

13ماده خوراکی برای داشتن شکمی تخت

اگر می خواهید همیشه اندامی متناسب و شکمی تخت داشته باشید؛ خوردن این مواد غذایی را از یاد نبرید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، با خوردن این مواد غذایی تناسب اندام خود را حفظ کرده و به جنگ با نفخ و ورم بروید.

 

1-     فلفل دلمه ای قرمز

 

این سبزی با رنگ زیبا سرشار از آنتی اكسیدان(به ویژه ویتامین C و بتا كاروتن) است. علاوه بر این فلفل دلمه ای قرمز محرك سیستم گوارش بوده، متابولیسم بدن را سرعت می بخشد و به كاهش وزن اضافه كمك می كند. این ماده غذایی برای افرادی كه رژیم غذایی لاغری دارند اگر كه آن را به صورت خام  یا به صورت معجون مصرف كنند، بسیار خوب است.

 

2 - سوسن عنبر (نعنا اهوازی)

 

این سبزی نفخ و سوء هاضمه را بر طرف می كند و دردهای دستگاه گوارش انسان را تسكین می بخشد. بدین منظور می توانید از آیس تی با طعم نعنا استفاده كرده و یا اینكه چند برگ نعنا را به آب نوشیدنی خود اضافه كنید.

 

3 - سبزیجات برگی

 

مصرف سبزیجات برگی نه تنها راهی خوب برای افزایش حجم وعده های غذایی است (بی آنكه میزان كالری دریافتی تغییری یابد)، بلكه این مواد سرشار از مواد مغذی چون ویتامین A, C ,K ، فولات، كلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و فیبر هستند. توصیه می شود كه از این سبزیجات در سالادها و سوپ ها استفاده شود و یا به صورت خام در كنار بشقاب غذایتان گذارده و میل نمایید.

 

4 - ماست

 

مصرف ماست بسیار توصیه می شود چرا كه باكتریهای پروبیوتیك موجود در ماست باعث سالم ماندن دستگاه گوارش می شود و كمتر موجب تولید گاز و نفخ و یبوست می گردند. هر چه نفخ كمتر باشد شكم تان صافتر دیده می شود. بهتر است كه به دنبال ماست های طعم دار نروید چرا كه بیشتر آنها حاوی شكر هستند.

 

5 - غلات كامل

 

در مقایسه با كربو هیداراتهای تصفیه شده مثل برنج و نان سفید  وقتی از غلات كامل استفاده می كنیم بدن انسولین كمتری ترشح می كند. اگر كه می خواهید كمر باریكتری داشته باشید غلات كامل مثل عدس، برنج قهوه ای، نان جو كامل را جایگزین نان سفید و برنج نمایید.

 

6 - سبزیجات گروه كلم

 

سبزیجات این گروه شامل كلم بروكلی، كلم دكمه ای، مارچوبه، لوبیاها است. این گروه، حاوی  مواد مغذی چون ویتامین A, C ,K ، فولات، كلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و فیبر هستند.

 

7 - روغن زیتون

 

چربیهای غیر اشباع  كه در روغنهایی چون روغن زیتون یافت می شوند؛ چربیهای شكم را كاهش می دهند، در عین حال كه میزان كالری دریافتی را افزایش نمی دهند.

 

8 - سركه سیب

 

تحقیات جدید نشان از آن دارند كه مصرف روزانه 2 قاشق غذاخوری سركه سیب به مدت 12 هفته ( كه بهتر است با 1 لیوان آب مخلوط شود و میل شود) موجب كاهش وزن و كاهش چربیهای شكم می شود. این خاصیت سركه سیب به دلیل اسید استیك آن است. گفته می شود اسید استیك موجب تولید پروتئینهایی می شود كه موجب شكستن چربیهای شكم می شوند.

9 - چای سبز

چای سبز حاوی مواد شیمیایی خاصی به نام پلی فنول و كاتچین است كه موجب افزایش سرعت متابولیسم بدن و سوختن چربیها می شوند. نوشیدن 3-2 فنجان چای سبز در روز موجب كاهش دور كمر و بهره بردن از دیگر مزایای آن می شود.

 

10 - سیب ها

 

سیب ها جزو محبوبترین میوه های دارای كالری منفی هستند. سبزیجات و یا میوه های دارای كالری منفی دسته ای از مواد هستند که بدن برای هضم آنها بیش از كالری دریافتی از خود آنها انرژی صرف می كند. می توانید از سیب ها، اسنكها و میان وعده های خوشمزه ای درست كنید كه چیزی به چربی بدن اضافه نمی كنند.

 

11 - تخم مرغ

 

تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین است و حاوی آمینو اسیدهایی است كه بدن برای ساختن همه چیز از فیبرهای مولكولی تا مواد شیمیایی مغز به آنها نیاز دارد. تخم مرغ غذایی خیلی خوب برای وعده صبحانه است و موجب می شود در طول روز كمتر احساس گرسنگی كرده در نتیجه  نیازتان به خوردن میان وعده را كاهش می دهد.

 

12 - بادام

 

بادام نیاز بدن به مواد معدنی  مثل منیزیم را برآورده می سازد و سطح قند خون را تنظیم می كند. برای جلوگیری از  ایجاد میل شدید به خوردن كه منجر به پرخوری می شود، ثابت ماندن سطح قند خون بسیار مهم است.

 

13 - ماهی سالمون، تن و ماكرو

 

ماهی ها علاوه بر اینكه منبع بسیار غنی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند با بهبود واكنش بدن نسبت به انسولین متابولیسم بردن را بهبود بخشیده و به سوختن چربیها كمك می كنند./س

 
برچسب ها: خوراکی ، شکمی ، تخت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.