سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/از نيمه دوم امسال در کشور

فعالیت مراكز تخصصي حمايتي و آموزشي كودك و خانواده

مديركل دفتر امور آسيب ديدگان اجتماعي سازمان بهزيستي كشور گفت: مراكز تخصصي حمايتي و آموزشي كودك و خانواده از نيمه دوم امسال درهمه استان هاي كشور فعال مي شود.

ولي اله نصر در نشست تخصصي مراكز حامي كودك و خانواده درشهركرد افزود: طرح ايجاد مراكز تخصصي حمايتي و آموزشي كودك و خانواده در ادامه طرح حمايت از كودكان كار خياباني است كه هم اكنون به صورت پايلوت در استان هاي خوزستان، همدان، البرز، چهارمحال و بختياري و تهران در حال اجرا است.
وي افزود: با بررسي و شناسايي نقاط ضعف و قوت، سند كلي اين طرح تدوين و در هر استان يك مركز تخصصي ساماندهي كودكان كار فعال مي شود .
نصر اظهار داشت: در اين طرح با مشاركت و تعامل بخش غيردولتي، مراكز سرپايي با هدف جلوگيري از انواع آسيب هاي اجتماعي نظير ايدز، هپاتيت و اعتياد كودكان كار و خيابان ايجاد مي شود .
مدير كل دفتر امور آسيب ديدگان اجتماعي سازمان بهزيستي كشور گفت: سعي مي شود در اجراي اين طرح، با همكاري بخش خصوصي، كودكان كار شناسايي شده و به مراكز حامي كودك و خانواده ارجاع داده شوند.
وی تصریح کرد: هم اكنون ۲۳ هزار كودك بي سرپرست و بدسرپرست در كشور در درون خانواده ها و موسسات خيریه كشور ساماندهي شده اند كه براي بيش از نيمي از اين كودكان، خانواده جايگزين و سرپرست خانواده معين شده است.
نصر گفت: اين مراكز با مشاركت مادي سازمان بهزيستي، كودكان را نگهداري مي كند و خدمات سيار، مراكز مداخله در بحران، اورژانس اجتماعي ۱۲۳ و پايگاه هاي خدمات اجتماعي از مهم ترين خدماتي است كه امور آسيب ديدگان بهزيستي به اين گونه افراد ارائه مي دهد./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.