سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

صرفه جويي 5/ 4 ميليون يورويي با بومي سازي كوره هاي قوس الكتريكي فولاد مباركه اصفهان

مدير توسعه ناحيه فولاد سازي و نورد پيوسته سبا گفت: با بومي سازي کوره هاي قوس الکتريکي اين ناحيه ساليانه بالغ بر 5/4 ميليون يورو صرفه جويي حاصل شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان ، مستشفي با بیان این مطلب به مزاياي ساخت اين کوره ها اشاره کرد و گفت :

اين کوره ظرف مدت 50 روز کاري به مقدار 7 هزار و 858 نفر ساعت با يک دوم قيمت در مقایسه با نمونه خارجي بدست توانمند متخصصين فولاد مبارکه و شرکت پايدار فولاد آيريک ساخته شده است.

وي افزود: بيش از 80 درصد قطعات اين کوره ساخت داخل کشور و مابقي از طريق سازندگان اصلي اين کوره ها تامين شده است ضمن اينکه بهينه‌سازي لازم نسبت به نمونه هاي قبلي انجام شده و کوره هاي ساخت داخل به مراتب از نظرطول عمرو مقاومت از کيفيت بسيار بالايي برخوردار مي‌باشد.

مستشفي خاطرنشان کرد: در صورتي که اين کوره ها توسط سازندگان خارجي ساخته مي‌شد مدت يکسال طول مي کشيد تا اين کوره ها ساخته وبه کشور حمل شوند، لذا با توجه به دانش فني متخصصان داخلي و تامين متريال مورد نياز توسط شرکت فولاد اکسين اهواز ظرف مدت 50 روز ساخته شد و با توجه به اينکه سازندگان در نزديکي فولادمبارکه مي باشند با کمترين هزينه حمل و به ناحيه فولاد سازي و نورد پيوسته سبا منتقل گرديد.

وی در ادامه تصريح کرد: ساخت کوره هاي قوس الکتريکي در داخل کشور اشتغال بيش از 20 نفر از نيروي انساني را به همراه داشته است ضمن اينکه از خروج ميليون ها يورو ارز از کشور جلوگيري شده است./س

برچسب ها: اصفهان ، فولاد ، مبارکه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.