سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

سند گفتمان راهبردی شهر اسلامی در مشهد رونمايی شد

سند گفتمان راهبردی شهر اسلامی در گفتمان انقلاب اسلامی شب گذشته در مشهد رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، سید وحید موسویان، مدیرکل هماهنگی امور فرهنگی زائرین استانداری خراسان رضوی شب گذشته در مراسم رونمایی سند گفتمان راهبردی شهر اسلامی، گفت: این سند گفتمانی خلاصه ای از فرمایشات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است و به منظور ارتقاء کارکرد شوراهای شهر و روستا ارائه شده است.

 

 

وی با بیان اینکه سند گفتمان راهبردی محور تمدنی در جهان اسلام است، افزود: با توجه به اینکه مشهد شهری زیارتی است این دستاورد مطالعاتی می تواند پایتخت معنوی را به اهداف اسلامی نزدیکتر کند.

 

 

 

موسویان خاطر نشان کرد: برای دست یابی مشهد به شهری با تمدن اسلامی باید 5 مرحله مدنظر نخبگان، مدیران و کارگزاران شهر قرار بگیرد.

 

 

وی ادامه داد: در مرحله نخست تشکیل دولت شهر اسلامی به عنوان اصلی ترین رکن در تحقق شهر اسلامی بایستی مدنظر قرار گیرد چرا که شهر توسط کارگزاران آن مدیریت و رشد و تعالی پیدا می کند و هرچه این کارگزاران به شاخص های کارگزاران حکومت علوی نزدیک تر شوند دست یابی به اهداف میسورتر خواهد بود.

 

 

 

مدیرکل هماهنگی امور فرهنگی زائرین استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: در مرحله دوم توسعه و پیشرفت مشهد باید مبتنی بر شاخص های شهر اسلامی و شاخص های دهه چهارم انقلاب که به دهه عدالت و پیشرفت نامگذاری شده است باشد.

 

 

وی با بیان اینکه توسعه شهر مشهد در چهارچوب توسعه کشور و نظام اسلامی معنا پیدا می کند، افزود: باید هماهنگی لازم در پیشرفت و توسعه شهر با پیشرفت در کلان نظام جمهوری اسلامی صورت پذیرد.

 

 

مسئول قرارگاه ولی امر ابراز کرد: در مرحله سوم توسعه و پیشرفت مشهد باید با محوریت یافتن توسعه کمی و کیفی زیارت امام رضا (ع) در تمامی شئون شهری انجام شود.

 

 

وی عنوان کرد: در مرحله چهارم این شهر باید به تحقق چشم انداز شهر در افق 1404 دست یابد که این امر مستلزم فرهنگسازی و گفتمان سازی این چشم انداز در فضای نخبگانی و عمومی مشهد است.

 

 موسویان تاکید کرد: در مرحله پنجم نیز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت باید مدنظر مدیران، کارگزاران و نخبگان برای توسعه شهر مشهد قرار گیرد چرا که این الگو به عنوان یک سند بالادستی برای رسیدن به کشور اسلامی ضروری است./س

 

برچسب ها: رونمایی ، سند ، گفتمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.